Iranian Agriculture News Agency

تخریب منابع طبیعی خراسان شمالی کمتر شد

شمار پرونده‌های تخریب و تصرف منابع طبیعی خراسان شمالی در سال جاری نسبت به پارسال ۲۳ درصد کاهش یافته است.

تخریب منابع طبیعی خراسان شمالی کمتر شد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان خراسان شمالی، شمار پرونده‌های تخریب و تصرف منابع طبیعی خراسان شمالی در سال جاری نسبت به پارسال ۲۳ درصد کاهش یافته است.

فرمانده یگان حفاظت از منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی گفت: از ابتدای امسال ۳۰۸ پرونده تخریب و تصرف منابع طبیعی در استان تشکیل شده که این رقم در سال قبل  ۴۰۵ پرونده بوده است.

سرهنگ موسی الرضا حیاتی افزود: از مجموع پرونده های تشکیل شده در سال گذشته رای ۲۳۷ پرونده مبنی بر رفع تصرف و خلع ید بوده است که منجر به آزادسازی ۲۴۳ هکتار از منابع طبیعی شد.

وی گفت: امسال نیز در خصوص ۲۱۲ پرونده این حوزه رای به خلع ید و رفع تصرف صادر شده که به آزادسازی ۳۹۷ هکتار از اراضی تصرف شده منجر شده است.

بجنورد، دارای بیشترین پرونده تخریب منابع طبیعی

وی با بیان اینکه در سال های ۹۷ و ۹۸ بیشترین تصرف و تخریب منابع طبیعی استان در بجنورد روی داده است، اظهار داشت: از مجموع پرونده های امسال ۲۱۷ پرونده و در سال گذشته نیز ۹۲ پرونده تصرف و تخریب مربوط به شهرستان بجنورد بوده است.

حیاتی، افزایش نظارت و گشت های این یگان را از دلایل مهم کاهش تصرف و تخریب منابع طبیعی و به تبع آن کاهش تشکیل پرونده ها عنوان کرد و افزود: این یگان با وجود کمبود توانسته است با نظارت بیشتر، اطلاع رسانی و همکاری دستگاه های مربوط و مشارکت مردم، از میزان تصرف و تخریب منابع طبیعی بکاهد.  

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید