Iranian Agriculture News Agency

پرداخت بیش از ۱۱ میلیارد تومان زکات توسط روستاییان خراسان شمالی

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد خراسان شمالی از پرداخت ۱۱ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان زکات توسط روستاییان این استان خبر داد.

پرداخت بیش از ۱۱ میلیارد تومان زکات توسط روستاییان خراسان شمالی

به گزارش خبرنگار ایانا در استان خراسان شمالی، معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد خراسان شمالی از پرداخت ۱۱ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان زکات توسط روستاییان این استان خبر داد.

محمدعلی اکبریانی  بابیان اینکه کمیته امداد مسئول ثبت زکات پرداختی نیکوکاران در استان است گفت : این اقدام در جهت تجمیع آمار مشارکت مردم در اجرای این واجب الهی است تا میزان زکات پرداختی مشخص شود.

او بابیان اینکه امسال ۱۱ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان زکات توسط این نهاد پرداخت‌شده است، گفت : زکات جمع‌آوری‌شده در بخش‌های عمرانی، کمک‌های جهیزیه، کمک معیشتی، درمانی، فرهنگی و آموزشی، مسکن محرومین و پروژه‌های عام‌المنفعه هزینه شده است.

اکبریانی با تأکید بر اینکه مؤدیان زکات می‌توانند از طریق شورای زکات محل، نسبت به پرداخت زکات مال خود اقدام کنند، ادامه داد: همکاری مؤدیان در اعلام زکات پرداختی خود به دبیرخانه شورای زکات و ثبت آن، عاملی در تشویق مردم در عمل به این واجب الهی و همچنین رشد جایگاه استان در کشور می‌شود.

وی افزود: در حال حاضر میزان زکات پرداختی در خراسان شمالی کمتر از ظرفیت تولیدی کشاورزی و دام‌پروری است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید