Iranian Agriculture News Agency

کشاورزی قراردادی از راهکارهای اساسی در راستای تولید محصولات سالم

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی گفت: تولید محصولات سالم و ارگانیک در ذات و فلسفه وجودی وزارت جهادکشاورزی و سازمان جهادکشاورزی استان قرار دارد.

کشاورزی قراردادی  از راهکارهای اساسی در راستای تولید محصولات سالم

به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی، اکبر فتحی در جلسه شورای معاونین مدیران مستقل سازمان ضمن بیان این مطلب افزود: تولید محصولات سالم و ارگانیک در ذات و فلسفه وجودی وزارت جهادکشاورزی و سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی قرار دارد .

وی با تاکید بر این موضوع که امنیت غذایی شامل آیتم های کیفیت و کمیت است، ادامه داد: تولید محصول سالم و ارگانیک رسالت اصلی ما است، متولیان این امر شرکت های خدمات فنی مهندسی، نظام مهندسی کشاورزی و کلینیک های گیاهپزشکی هستند لذا بایستی از ظرفیت نهادهای فوق الذکر در راستای تولید و نظارت در امر تولید محصولات سالم استفاده کنیم. 

فتحی، افزود: کشاورزی قراردادی و تقاضا محور یکی از بهترین راهکارهای اساسی در راستای تولید محصولات سالم و خرید مستقیم از تولیدکنندگان مربوطه است.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان، اظهار نمود: تعیین رتبه و جایگاه تولیدات محصولات کشاورزی استان؛ توسعه سیستم‌های آبیاری تحت فشار، درصد جذب اعتبارات مکانیزاسیون، شیلات و... و مقایسه با سایر استانها در سطح کشور لازم و ضروری است این امر موجب می شود تا برای انجام اقدامات و کارهای خود برنامه ریزی لازم را در راستای تسهیل و دستیابی به اهداف پیش بینی شده به عمل آوریم.

وی افزود: در آستانه سال نو لازم است نسبت به رصد و پایش روند تولید در راستای تنظیم بازار محصولات کشاورزی با در نظر گرفتن نهاده های مورد نیاز از هم اکنون اقدام و برنامه ریزی لازم به عمل آید.

فتحی با خاطرنشان ساختن تصویب قانون بودجه سال 99، عنوان کرد: تعهدات و منابع اعتباری بخش کشاورزی به تفکیک استانها در قانون بودجه سال آینده آمده است، باید تعهدات و منابع اعتباری استان آذربایجان شرقی در قانون بودجه احصاء و مشخص شود تا در صورت نیاز به پیگیری از وزارتخانه اقدام شود.

وی گفت: هدف از تشکیل شورای معاونین و مدیران، اصلاح امورات، بهبود روند خدمات رسانی، رفع موانع و خطاهای احتمالی و درمجموع آگاهی از تجربه های موفق است.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان در خصوص اماکن دامی در مناطق زلزله زده عنوان کرد: معاونت بهبود تولیدات دامی سازمان بایستی با هماهنگی و تعامل لازم با بنیاد مسکن آذربایجان شرقی ، عملیات اجرایی ساخت اماکن دامی در مناطق زلزله زده شهرستانهای سراب و میانه را به طور جد پیگیری کند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید