Iranian Agriculture News Agency

نماینده ولی فقیه در استان قزوین :

تولید محصولات کشاورزی هوشمندانه باشد

نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین گفت : تولید محصولات کشاورزی بایستی از روی هوشمندی باشد .

تولید محصولات کشاورزی هوشمندانه باشد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان قزوین، عبدالکریم عابدینی نماینده ولی فقیه در استان قزوین در آئین بزرگداشت تجلیل از تولید کنندگان برتر ملی و استانی بخش کشاورزی که با حضور طهماسبی معاون باغبانی وزیر جهاد کشاورزی ،جمالی پور استاندار قزوین، فاطمه خمسه رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین ، مدیران کل استان و دستگاههای وابسته ، کارشناسان و بهره برداران بخش کشاورزی استان قزوین با بیان این مطلب افزود: کشاورزان استان بایستی محصولاتی را در مزارع کشاورزی خود کشت کنند که هوسمندانه باشد و ضرری برای آب و خاک نداشته باشد .

وی اظهار کرد: کشاورزی باید اقتصادی باشد و کشاورزان  بر اساس نیاز جامعه و تناسب با سازگاری آب و خاک و هوا را مدنظر قرار دهند.

امام جمعه قزوین با بیان اینکه حفظ و صیانت از منابع اب و خاک و هوا بر همگان ضروری است گفت: عدم برداشت غیر اصولی، استفاده از تکنولوژی برتر در زیر ساخت های کشاورزی و مراقبت از اراضی کشاورزی در برابر مهاجمین می تواند در صیانت از منابع ابی و خاکی تاثیر گذار باشد.

عابدینی تصریح کرد: نسل های گذشته وقتی منابع آب و خاک دشت قزوین را به ما تحویل دادند خبری از برداشت بی رویه آب و ریزگردها نبود اما الان شرایط بسیار بحرانی است بنابراین بایستی امانتدار خوبی باشیم و دشت قزوین را به درستی ساماندهی تا بتوانیم به آیندگان بسپاریم .

وی بر لزوم اهمیت حفاظت از اراضی کشاورز ی و جلوگیری از تغییر کابری اراضی کشاورزی و کوتاه کردن دست غارتگران از از این زمینها تاکید کرد .

وی با اشاره به اهمیت پرداخت خمس و زکات، اظهار داشت: قرآن کریم به صراحت آورده که بر اموال شما حق مسلمی وجود دارد که مال دیگری است و باید پرداخت شود.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین تاکید کرد: ما هرقدر به ایمان و معرفت الهی روی بیاوریم برکت‌های زندگی و تعداد قهرمانان ملی در عرصه‌های مختلف از جمله کشاورزی بیشتر می‌شود و خداوند رزق و روزی بیشتری را به ما اعطا می‌کند.

وی به کسب ۱۰ عنوان نمونه ملی برای کشاورزان قزوین طی سال جاری اشاره و یادآور شد: با وجود آنکه قزوین کمتر از یک درصد مساحت کشور را به خود اختصاص داده اما بیشترین تعداد کشاورز نمونه را به دست آورده که باید به این مساله افتخار کنیم.

آیت‌الله عابدینی به خطبه‌های مقام معظم رهبری در نماز جمعه تهران اشاره و تصریح کرد: ایشان در فرمایشات خود بر اینکه باید قوی شویم، تاکید کردند که تحقق این موضوع نیز با اقدامات هوشمندانه و حساب گرانه در همه عرصه‌ها از جمله کشاورزی حاصل خواهد شد.

به گفته وی، کشاورزی ما باید هوشمندانه باشد و ضمن تولید و برآورده کردن نیاز غذایی جامعه به شکلی نباشد که منابع آب و خاک ما را هدر داده و به محیط زیست آسیب برساند.

آیت‌الله عابدینی در بخش دیگری از سخنان خود یاد و خاطره سردار شهید حاج قاسم سلیمانی را گرامی داشت و افزود: همه اقشار از جمله کشاورزان خود را مرهون رشادت و مجاهدت‌های این سردار سرافراز و همیشه زنده می‌دانند که با فداکاری و از خودگذشتگی خود امنیت و اقتدار را به میهن اسلامی هدیه داده بود.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید