Iranian Agriculture News Agency

استاندار قزوین :

مزارع کشاورزی باید به پایگاه‌های علمی تبدیل شوند

استاندار قزوین گفت : مزارع کشاروزی بایستی به پایگاههای علمی تبدیل شوند.

مزارع کشاورزی باید به پایگاه‌های علمی تبدیل شوند

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین هدایت اله جمالی پور در آئین بزرگداشت تجلیل از تولید کنندگان برتر ملی و استانی بخش کشاورزی که با حضور حضرت آیت ا... عبدالکریم عابدینی امام جمعه قزوین ، محمد علی طهماسبی معاون باغبانی وزیر جهادکشاورزی ، فاطمه خمسه رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین ،مدیر ان کل استان و دستگاه‌های وابسته ، کارشناسان و بهره برداران بخش کشاورزی استان قزوین با بیان این مطلب افزود:با تربیت کارشناس زبده باید حوزه کشاورزی و صنعت را به مرکز پژوهشی تبدیل کنیم .

وی اظهار کرد: استان قزوین سه مولفه مهم ، کشاورزی ، صنعت و گردشگری دارد که ساخت اقتصاد استان را رقم می زند اما کشاورزی بخاطر ظرفیت بی بدیلش از جایگاه ویژه ای برخوردار است .

جمالی پور با اشاره به اینکه استان قزوین یکی از قطب های مهم کشاورزی کشور محسوب می شود گفت : استان قزوین ظرفیت و بستر مستعدی دارد اما نتوانسته ایم آنچنان که شایسته اراضی حاصلخیز این استان است از آن بهره ببریم .

وی اضافه کرد : در این راستا تلاش های بیشماری انجام شده که برخی از آنها مانند سیستم های نوین آبیاری ، داربستی کردن باغات انگور و برنامه ریزی برای شهرک گلخانه ای پایه ای و اساسی است  اما با آنچه که باید به آن برسیم فاصله داریم و باید از دانش های نوین بیشتر استفاده کرد .

این مقام مئسول تاکید کرد : بایستی کشاورزی از سنتی به علمی تبدیل کنیم و از متخصصین و فارغ التحصیلان کشاورزی بعنوان حامیان بخش استفاده شود .

استاندار قزوین گفت: باید ارتباط دانشگاه و صنعت و دانشگاه و زمین کشاورزی پررنگ و منسجم شود زیرا آموزشهای فارغ التحصیلان زمانی اعتبار می یابد که در مزارع باشد .

جمالی پور تاکید کرد : برنامه محوری باید در بخش کشاورزی بخوبی نهادینه شود .

وی یاد آور شد : کشاورزان در طول سال یک یا دو بار فرصت سرمایه گذاری دارند بنابراین با هدایت گری مناسب ودرست بایستی سرمایه آنها به خلق ثروت بیانجامد .

استاندار قزوین گفت : قابلیت های اراضی کشاورزی و ظرفیت های استان مشخص است و بایستی با استفاده از دانش ، تخصص و تجربه ؛ منابع آب و خاک را حفاظت کنیم .

جمالی پور تصریح کرد : حوزه کشاورزی جزو زیر ساخت های حیاتی اقتصاد کشور است بنابراین باید سرمایه گذاری درست ، منطقی و براساس ظرفیت حوزه ای اعمال شود .

این مقام مسئول بر لزوم اهمیت تشکیل آمایش اراضی کشاورزی تاکید کرد و گفت : اراضی کشاورزی باید بر اساس یک سند آمایش برنامه ریزی شود  و برخی اراضی کشاورزی که بسیار حیاتی هستند نباید کوچکترین تعرضی به آنها وارد شود .

جمالی پور یاد آور شد : جهاد کشاورزی استان عزم خود را جزم کرده تا بخش کشاورزی را با دانش های نوین تجهیز و تمام ظرفیت ها را در اختیار کشاورزان استان قرار دهد تاکشاورزی از ظرفیت بزرگ اقتصادی به ظرفیت تولیدی تبدیل شود .

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید