Iranian Agriculture News Agency

۴۳ پروژه کشاورزی استان خراسان شمالی در دهه فجر بهره‌برداری می‌شود

همزمان با گرامیداشت دهه مبارک فجر ۴۳ پروژه کشاورزی با صرف ۲۰۳ میلیارد و ۹۴۸ میلیون ریال اعتبار در استان خراسان شمالی به بهره برداری می‌رسد.

۴۳ پروژه کشاورزی استان خراسان شمالی در دهه فجر بهره‌برداری می‌شود

به گزارش خبرنگار ایانا در خراسان شمالی، رییس سازمان جهادکشاورزی خراسان شمالی گفت: منابع اعتباری و سرمایه‌گذاری ۱۶ پروژه از این تعداد به مبلغ ۹۸ میلیارد و ۸۳۴ میلیون ریال از محل تسهیلات بانکی و آورده بخش خصوصی است.

عبدالله یوسفی افزود: محل تامین تکمیل ۲۷ پروژه به مبلغ  ۱۰۵ میلیارد و ۱۱۴ میلیون ریال از محل اعتبارات تملک دارایی های سرمایه ای بخش عمومی تامین شده است.

وی اظهار کرد: این پروژه ها در مجموع منجر به اشتغال ۱۵۲ نفر و بهره‌مندی تعداد ۱۱ هزار و ۲۷۳ خانوار شده است.

رییس سازمان جهادکشاورزی خراسان شمالی گفت: در بخش آب و خاک در مجموع با بهره برداری از ۲۷ پروژه  شامل ۱۷ پروژه آبیاری نوین در سطح ۷۰۵ هکتار،  ۶ پروژه کانال انتقال آب به طول ۵.۵ کیلومتر و چهار پروژه تامین آب است.

یوسفی افزود: اجرای این طرح ها باعث صرفه جویی آب به مقدار دو میلیون و ۵۶۵ هزار مترمکعب در سال و باعث اشتغال ۵۲ نفر به صورت غیرمستقیم و ۷۱ نفر مستقیم  و تعداد یکهزار و ۱۶۶ خانوار بهره مند می شوند.

وی گفت: بخش تولیدات دامی با بهره برداری از ۱۴ پروژه به میزان افزایش ۳۲۸ تن گوشت قرمز و ۳۵۰ تن شیر در سال  و باعث اشتغال ۱۲۰ نفر به صورت غیرمستقیم و ۷۱ نفر مستقیم و تعداد ۱۰۶ خانوار بهره مند می شوند.

رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی اظهار داشت: بخش تولیدات گیاهی با بهره برداری ۲ پروژه کمک به تولید گیاهان دارویی و افزایش تولید حبوبات در واحد سطح و ایجاد اشتغال ۲۲ نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم و تعداد یکهزار  خانوار بهره مند می شوند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید