Iranian Agriculture News Agency

جایگاه تشکل‌های بخش کشاورزی در فرآیند توسعه هر بخش باید مشخص شود

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی گفت: هدف از تشکیل نظام صنفی کارهای کشاورزی، احصاء اطلاعات شغلی کشاورزان جهت انسجام و برنامه‌ریزی دقیق در حوزه کشاورزی است.

جایگاه تشکل‌های بخش کشاورزی در فرآیند توسعه هر بخش باید مشخص شود

به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی، اکبر فتحی در جلسه اجرایی کردن آئین نامه و دستورالعمل‌های اصلاحیه ساختار نظام صنفی کشاورزی که با حضور مسعود عدل‌طلب، مدیرکل دفتر ساماندهی صنوف و تشکل‌های مردم‌نهاد سازمان مرکزی تعاون روستایی و  علی‌اکبر نژادرضا مدیر سازمان تعاون روستائی استان و با حضور اعضای شورای هماهنگی مدیران سازمان در اتاق جلسه سازمان برگزار شد، ضمن بیان این مطلب افزود: نظام صنفی کارهای کشاورزی باید همانند سایر دستگاه‌های و اصناف از قانون اصناف تبعیت کند.

وی ادامه داد: اتاق اصناف با سابقه چندین ساله در استان آذربایجان شرقی و سطح کشور به فعالیت مشغول است. 

فتحی با تاکید بر این موضوع که نظام صنفی کارهای کشاورزی علی الاصول باید نماینده کشاورزان باشد، افزود: وضعیت فعلی نظام صنفی کارهای کشاورزی و اتحادیه های بخش کشاورزی چه در انجام وظایف و چه در ساختارهای تشکیلاتی بایستی در راستای توسعه بخش کشاورزی و هم افزایی با بخش دولتی شکل گیرد.

وی با اشاره به اینکه اتحادیه‌های صنفی حداقل در 2 رشته و حداکثر در 7 رشته در شهرستان‌ها تشکیل خواهد شد، اظهار کرد: این اتحادیه ها کلیه فعالیت های کشاورزی در زیربخشهای مختلف را شامل می شود.

وی گفت: نظام مهندسی، نظام مهندسان کشاورزی نیست، بلکه نظام مهندسی کشاورزی است اگر در فرآیند تولید بخواهیم ساختاری را برابر ضوابط و چارچوب های تعریف شده در قالب علوم فنی مهندسی؛ مهندسی و علمی کنیم نظام مهندسی کشاورزی وارد عمل می شود.

فتحی، عنوان کرد: فرآیند کار نظام مهندسی کارهای کشاورزی در صدور پروانه دقیقاً منطبق بر پروانه کسب است و ارتباطی به پروانه فعالیت ندارد.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان در بخش دیگری از سخنان خود، گفت: بایستی جایگاه تشکل‌ها در فرآیند توسعه هر بخش مشخص باشد، نظام صنفی کارهای کشاورزی می تواند به عنوان حلال مشکلات کشاورزان، بهره‌برداران و بخش کشاورزی نقش بسزایی ایفاء کند.

وی در پایان با اشاره به این نکته که فلسفه نظام صنفی کشاورزی نجات کشاورزی است، اظهار کرد: اهمیت و نقش زیرساخت‌های نرم افزایی بخش کشاورزی کمتر از زیرساخت‌های سخت افزاری نیست، امیدوارم بعد از اصلاح و ابلاغ آئین‌نامه جدید نظام صنفی کارهای کشاورزی شاهد رونق و توسعه بخش کشاورزی استان آذربایجان شرقی خواهیم بود.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید