Iranian Agriculture News Agency

انطباق استانداردهای بهداشتی خوراک دام و طیور تولیدی استان با استاندارد های بین المللی

برخورد با ۱۴ واحد غیرمجاز تولید خوراک دام وطیور

۴۱ تن خوراک دام آلوده ضبط و معدوم شد

راهکارهای کنترل آفلاتوکسین در خوراک مورد استفاده در دام و طیور آذربایجان شرقی امروز در نشستی بررسی شد.

برخورد با ۱۴ واحد غیرمجاز تولید خوراک دام وطیور

به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی، مدیر کل دامپزشکی استان در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: در این نشست که در پی انتشار شایعه آلودگی شیرهای تولیدی در آذربایجان شرقی به آفلاتوکسین با حضور تولیدکنندگان و مسئولین فنی و بهداشتی کارخانجات خوراک دام و طیور استان در سالن اجتماعات اداره کل دامپزشکی برگزار شد، بر میزان حد مجاز آفلاتوکسین در این خوراک تاکید شد.

امیر حسین بهداد به نظارت دقیق این اداره کل بر نهاده‌های دامی مورد استفاده برای دام و طیور و همچنین تولیدات کارخانه‌های فعال در این زمینه اشاره کرد و گفت: نمونه‌برداری‌های صورت گرفته از این واحدها و شیر خام تولیدی دامداران استان نشان می دهد آفلاتوکسین موجود مطابق با استانداردهاست.

وی افزود: امسال 190 مورد نمونه برداری از واحدهای خوراک دام و 84 مورد از شیر خام تولیدی در استان انجام و آزمایشات معمول شیمیایی و میکروبی و پایش فلزات سنگین و اندازه گیری آفلاتوکسین در آنها صورت گرفته است.

وی با اشاره به فعالیت ۵۶ کارخانه تولید خوراک دام وطیور دارای پروانه در استان از برخورد با ۱۴ واحد غیر مجاز در این زمینه خبر داد و افزود: امسال نزدیک 41 تن خوراک دام آلوده ضبط و معدوم شده است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید