Iranian Agriculture News Agency

تکمیل اراده آهنین بانوان خراسان جنوبی با کسب مقام برتر در کشور

با همت مسئولین و بهره برداران کشاورزی و دامپروری استان، سازمان جهادکشاورزی خراسان جنوبی برای سومین سال پیاپی مقام دوم را در احراز بیشترین نمونه ملی کسب کرد.

تکمیل اراده آهنین بانوان خراسان جنوبی با کسب مقام برتر در کشور

به گزارش خبرنگار ایانا در استان خراسان جنوبی، افقهی  از تولیدکنندگان نمونه ملی در بخش کشاورزی، بانوی سرپرست خانواری از روستای مصعبی شهرستان سرایان است که با راه‌اندازی صندوق اعتبارات خرد زنان روستایی، تسهیلات ارزان قیمت در اختیار زنان روستایی قرار می‌دهد و بسیاری از اعضای این صندوق توانسته اند با دریافت وام ها، مشاغل خانگی ایجاد و در زمینه‌های فرآوری و بسته بندی محصولات کشاورزی، پرورش گیاهان دارویی و دام و طیور فعالیت کنند.

اراده آهنین این بانوی روستایی توانمند آن قدر زبانزد شده که که از شهرستان‌های دور و نزدیک خراسان جنوبی سختی راه را تحمل می‌کنند تا از نزدیک نتیجه همت بلند این بانو پر تلاش را ببیند و برای پیشرفت کار و بارشان با او مشورت کنند.

فاطمه افقهی که امسال به عنوان مدیرعامل نمونه صندوق اعتبارات خرد زنان روستایی در سطح ملی انتخاب و معرفی شده است، می گوید: این صندوق فعالیت خود را از سال 89 با عضویت 20 نفر در روستای مصعبی سرایان آغاز کرده است.

 وی ادامه می دهد: اما امروز با استقبال زنان روستایی یک صندوق اعتبارات خرد دیگر نیز راه اندازی شده است و دسترسی زنان روستایی به تسهیلات اعتباری بدون ضامن، کم بهره و بدون مراجعه به شهرستان‌های دیگر سبب جلب اعتماد و رضایت اعضا شده است.

افقهی با تاکید بر  تعامل با مروجان بخش کشاورزی، می افزاید: برگزاری کلاس‌های آموزشی در زمینه پارچه بافی، تولید قارچ، کاشت، داشت و برداشت زعفران و ترغیب زنان روستایی به کارهای گروهی از دیگر فعالیت‌های جانبی این صندوق اعتبارات خرد زنان روستایی است.

 مدیرعامل نمونه ملی صندوق اعتبارات خرد زنان روستایی در خراسان جنوبی می گوید: زنان روستایی عضو این صندوق در زمینه پرورش مرغ بومی، پرورش قارچ، دام، کافه سنتی و صنایع تبدیلی فعالیت دارند که با راه اندازی بوم بازار در روستای مصعبی محصولات تولیدی آنها به فروش می‌رسد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید