Iranian Agriculture News Agency

اجرای ۲۸۸ پروژه آبیاری تحت فشار در اراضی کشاورزی استان‌ تهران

مدیر آب و خاک و امور فنی مهندسی سازمان جهاد کشاورزی استان تهران اعلام کرد: سیستم‌های نوین آبیاری در ۶ هزار و ۵۳۴ هکتار از اراضی کشاورزی استان در قالب ۲۸۸ پروژه از ابتدای سال جاری تاکنون اجرا شده است.

اجرای ۲۸۸ پروژه آبیاری تحت فشار در اراضی کشاورزی استان‌ تهران

به گزارش خبرنگار ایانا در استان تهران، امین روشنی گفت: استان تهران در حوزه تجهیز اراضی کشاورزی به سیستم‌های نوین آبیاری جزو استان‌های برتر کشور بوده و در حال حاضر اجرای سیستم های نوین آبیاری در بیش از ۱۴ هزار هکتار در قالب ۴۶۴ پروژه در دست اقدام است.

وی ادامه داد: برنامه اصلی سازمان جهاد کشاورزی در سال جاری شناسایی و مطالعه ۵ هزار و ۵۵۶ هکتار از اراضی مستعد به تجهیز سیستم‌های نوین آبیاری است که تاکنون ۵۴ درصد آن محقق شده است.

روشنی با اشاره به اینکه هم اکنون تجهیز ۳ هزار و ۸۵۷ هکتار از اراضی کشاورزی استان تهران به سیستم های نوین آبیاری در دست اجراست، تصریح کرد: دولت در حدود ۸۵ درصد هزینه‌های تجهیز اراضی کشاورزی به سیستم‌های نوین کشاورزی را به صورت بلاعوض به بهره‌برداران پرداخت می‌کند.

مدیر آب و خاک و امور فنی مهندسی سازمان جهاد کشاورزی استان تهران یادآور شد: هم اکنون دولت برای تجهیز هر هکتار از اراضی کشاورزی به سیستم آبیاری قطره ای ۱۳۰ میلیون ریال، آبیاری بارانی ۸۴ میلیون ریال و سیستم آبیاری کم فشار ۵۸ میلیون ریال کمک بلاعوض به کشاورزان ارائه می دهد.

به گفته روشنی، ۱۷۷ پروژه به میزان ۷ هزار و ۷۷۸ هکتار نیز فاز مطالعاتی این حوزه است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید