Iranian Agriculture News Agency

ذوالفقاری خبر داد:

وجود 30درصد گلخانه‌های کشور در استان تهران

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران گفت: با توجه به توسعه فعالیت کشت های گلخانه ای، ۳۰ درصد گلخانه های کشور در استان تهران است.

وجود 30درصد گلخانه‌های کشور در استان تهران

به گزارش خبرنگار ایانا در استان تهران، کریم ذوالفقاری رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران در شورای تحقیقات کشاورزی استان تهران که در پردیس کشاورزی دانشگاه تهران (ابوریحان) برگزار شد، گفت: ۱۴ هزار گلخانه در کل کشور داریم که از این میزان ۳ هزار و ۶۰۰ هکتار آن در استان تهران فعال است.

وی ادامه داد:‌ بیشترین گلخانه های احداث استان تهران در مناطق جنوبی استان از جمله شهرستان پاکدشت، پیشوا و ورامین است.

ذوالفقاری با اشاره به توسعه رو به رشد احداث گلخانه در این استان اعلام کرد: از ابتدای امسال تاکنون ۲۴۲ هکتار گلخانه در استان تهران احداث شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران با بیان اینکه باید به سمت کشت محصولات کم آببر پیش برویم، تاکید کرد: با کشت گلخانه ای در مصرف آب صرفه جویی میشود و همچنین تلاش داریم در کنار توسعه کاشت محصولات کشاورزی در فضای بسته کشت محصول زعفران را در استان تهران توسعه دهیم که مرکز تحقیقات و بخش دانشگاهی می توانند در پیشبرد اهداف این بخش و بهبود روند اجرا نقش موثری داشته باشند.

وی افزود: از ابتدای امسال ۱۹۵ هکتار گلخانه بصورت خود اجرایی بوده و همچنین ۴۰ هکتار مربوط به بازسازی و نوسازی گلخانه های موجود در استان تهران بوده است.

ذوالفقاری افزود: دولت از احداث گلخانه با ارائه تسهیلات بانکی ارزان قیمت حمایت میکند و متقاضیان می توانند با مراجعه به جهاد کشاورزی در شهرستان های مختلف از تسهیلات دولتی استفاده کنند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران خاطرنشان کرد: تلاش میکنیم با بهرهگیری از تمام ظرفیت، کشت محصول زعفران را در این استان توسعه دهیم  و در حال حاضر بیشترین کشت این محصول در شهرستان رباط کریم است.

ذوالفقاری تصریح کرد: ضریب خوداتکایی محصولات کشاورزی ۹۰ درصد است و باید گفت که ۹۰ درصد خوراک مردم در داخل کشور تامین می شود و این امنیت غذایی بالا موجب میشود که روی پای خود بایستیم و خود را از واردات محصولات غذایی بی نیاز کنیم.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید