Iranian Agriculture News Agency

رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی

ضرورت تکمیل زنجیره ارزش و تولید آبزیان در آذربایجان غربی

رییس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان غربی، بر ضرورت تکمیل زنجیره ارزش و تولید در بخش آبزیان و افزایش سرانه مصرف ماهی در استان تاکید کرد.

ضرورت تکمیل زنجیره ارزش و تولید آبزیان در آذربایجان غربی

به گزارش خبرنگار ایانا در استان آذربایجان غربی، رسول جلیلی در همایش علمی کاربردی تغذیه و پروش آبزیان که در محل سالن همایش هتل آنا در شهرستان ارومیه برگزار شد، اظهار کرد : موتور محرک اقتصاد استان بخش کشاورزی است که تولید محصولات کشاورزی نقش مهمی افزایش درامد ناخالص استان دارد.

جلیلی افزود: روزانه بیش از ۳ هزارتن محصول سیب درختی  استان به کشورهای روسیه، پاکستان، افغانستان و هند صادر می شود که هماهنگی و افزایش تعامل دستگاه های اجرایی جهت افزایش روند صادرات ضروری است. 

این مسئول اضافه کرد: هم‌اکنون ۴۲۰ مزرعه پرورش آبزیان در استان در حال فعالیت هستند که سالانه بیش از ۱۵ هزارتن انواع آبزیان در استان تولید می شود.

وی ادامه داد: آذربایجان غربی از مهم‌ترین تولیدکنندگان تخم چشم‌زده ماهی است که علاوه بر خودکفایی در نیاز داخلی امکان صادرات این محصول با ارزش را دارد که متاسفانه با واردات بی رویه تخم چشم زده ماهی با ارز دولتی مشکلات عدیده ای برای تولید کنندگان استان ایجاد کرده است.

جلیلی با تاکید بر ضرورت فرهنگ‌سازی برای استفاده از غذاهای دریایی، اضافه کرد: اطلاع رسانی و فرهنگ‌سازی در این زمینه کمک شایانی به رونق اقتصادی شیلات و سلامت جامعه می کند.

وی خاطر نشان کرد: با استفاده از تکنولوژی های نوین و منابع آبی موجود، می توان تولید سالانه ۱۵ هزار تن انواع آبزیان در استان را در طی دو تا سه سال آینده به ۲۰ هزار تن ارتقا داد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید