Iranian Agriculture News Agency

معاون برنامه‌ریزی جهاد کشاورزی آذربایجان غربی از اشتغال‌زایی برای 3هزار نفر خبر داد:

پرداخت 2200 میلیارد ریال تسهیلات اشتغال فراگیر و پایدار روستایی

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی جهاد کشاورزی آذربایجان غربی از پرداخت بیش از 2217 میلیارد ریال تسهیلات جهت اجرای اشتغال فراگیر و پایدار در مناطق روستایی و عشایری در این استان خبر داد.

پرداخت  2200 میلیارد ریال تسهیلات اشتغال فراگیر و پایدار روستایی

به گزارش خبرنگار ایانا در استان آذربایجان غربی، غلامعلی مرادی معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی جهاد کشاورزی آذربایجان غربی اظهار کرد: این تسهیلات برای تعداد 1323طرح ایجاد اشتغال فراگیر و پایدار در مناطق روستایی و عشایری استان پرداخت شده است.

وی ادامه داد: تاکنون برای 3 هزار و 661 نفر  از محل پرداخت تسهیلات اشتغال پایدار روستایی و عشایری و اشتغال فراگیر ایجاد شده است.

مرادی با تاکید بر اینکه بانک های استان باید تلاش بیشتری در راستای جذب منابع مالی به عمل آورند، تصریح کرد: تاکنون تعداد 11 هزار و 33 نفر برای استفاده از اشتغال پایدار روستایی و عشایری و یک هزار و 645 نفر برای استفاده از اعتبارات اشتغال فراگیر در استان در سامانه کارا ثبت نام کرده‌اند.

سهم 45 درصدی بخش کشاورزی از اعتبارات اشتغال پایدار روستایی و عشایری

وی ادامه داد: سهم استان از اعتبارات برنامه حمایت از اشتغال پایدار روستایی و عشایری ۲ هزار و ۱۸۰ میلیارد ریال است که ۴۵ درصد از این مبلغ سهم بخش کشاورزی است .

مرادیخاطر نشان کرد: این اعتبارات از محل منابع صندوق توسعه ملی با کارمزد ۴ درصد برای روستاهای محروم مرزی و ۷درصد برای سایر مناطق پرداخت می شود.

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی جهاد کشاورزی آذربایجان غربی خاطر نشان کرد: سهم استان از محل اعتبارات اشتغال فراگیر ۷ هزار و ۱۰ میلیارد ریال می باشد که این اعتبار از محل اعتبارات داخلی بانکها و با کارمزد ۱۸ درصد پرداخت می شود و همچنین این اعتبار برای اجرای طرحهای مشمول برنامه اشتغال فراگیر ۲ الی ۷ درصد یارانه دارد.

مرادی  ادامه داد: در راستای ایجاد فرصتهای شغلی پایدار، دولت طرحهای اشتغال‌زایی بخشهای خصوصی و تعاونی را که در چارچوب رسته های منتخب برنامه اشتغال فراگیر باشند، در قالب اعطای تسهیلات بانکی مورد حمایت قرار می دهد که تسهیلات اعطایی بیشتر در زیر بخشهای دام و طیور ، واحد های گلخانه ای ، گیاهان دارویی، صنایع کشاورزی و شیلات است.

این مسئول یاد اور شد : طرح اشتغال پایدار روستایی با هدف پیشگیری از مهاجرت روستاییان و ایجاد و تثبیت اشتغال در مناطق روستایی از سال ۱۳۹۶ در حال اجرا است.

وی ادامه داد: چهار بانک توسعه تعاون، پست بانک، کشاورزی و صندوق کارآفرینی امید بانک‌های عامل پرداخت تسهیلات اشتغال روستایی در استان به‌شمار می‌رود و تسهیلات این طرح در هر روستا با توجه به مزیت‌های نسبی موجود به متقاضیان پرداخت می‌شود.

مرادی افزود: همچنین در راستای ایجاد فرصت های شغلی بر مبنای رسته فعالیت های اولویت دار بخش کشاورزی ، مبلغ 55 میلیارد و 435 میلیون ریال تسهیلات از محل اعتبارات بند الف تبصره 18 (ملی و استانی) به 45 نفر از متقاضیان زیر بخش های مختلف کشاورزی پرداخت شده است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید