Iranian Agriculture News Agency

زورقی خبر داد:

آغاز بازسازی تأسیسات کشاورزی خسارت‌دیده سیل در سیستان‌وبلوچستان

رئیس سازمان جهادکشاورزی سیستان وبلوچستان گفت: کار مرمت وبازسازی تاسیسات آبی وخاکی خسارت دیده ناشی ازسیل اخیر در جنوب استان آغاز شد.

آغاز بازسازی تأسیسات کشاورزی خسارت‌دیده سیل در سیستان‌وبلوچستان

غلام حیدرزورقی در گفت‌وگو با خبرنگار ایانا در استان سیستان‌وبلوچستان اظهار کرد: سیل و رسوبات ناشی از آن خسارات زیادی را به تاسیسات آبی و خاکی بخش کشاورزی استان وارد کرده است.

وی افزود: سازمان جهاد کشاورزی استان با فروکش کردن سیلاب، گروه‌های ارزیاب به منطقه اعزام تا پس از برآورد خسارت و نیازهای اولیه نسبت به معرفی 5 مجری بازسازی اقدام که این مجریان با همکاری مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان‌ها، فرمانداری‌‌ها، بخشداران، دهیاران، گروهای جهادی و بهره‌برداران نسبت به احیای مجدد کشاورزی اقدام کنند.

به گفته این مقام مسول 85 درصد کشاورزی سیستان‌وبلوچستان وابسته به آب قنات، چاه و چاهک است و احیای منابع آبی خسارت دیده برای حفظ کشاورزی حیاتی است.

به گزارش ایانا سیل اخیر در استان سیستان‌وبلوچستان باعث تلف شدن 6 هزار و 392 راس دام سبک و 940 راس دام سنگین، 962 کلنی زنبورعسل و از بین رفتن 61 هزارتن علوفه دامداران شده است.

 همچنین یک هزار و 468 حلقه چاه و چاهک، 540 رشته قنات، 162 باب استخر ذخیره آب، 102 کیلومتر لوله انتقال آب و بیش از 32 هزار و 600 هکتار از اراضی زراعی و باغی استان را تخریب کرده است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید