Iranian Agriculture News Agency

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه؛

افزایش ضریب خودکفایی تولیدات کشاورزی در سه سال آینده

نوربخش حاتمی در سومین کمیته روستایی و عشایری ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی گفت: حدود یک میلیون نفر از مردم استان به صورت مستقیم و غیر مستقیم از طریق کشاورزی امرار معاش می کنند که این مهم نشان از اهمیت پرداختن به مقوله کشاورزی است.

افزایش ضریب خودکفایی تولیدات کشاورزی در سه سال آینده

به گزارش خبرنگار ایانا در استان کرمانشاه، حاتمی در ادامه به توفیقات کشاورزی استان پس از انقلاب اشاره کرد و گفت: تولیدات کشاورزی کرمانشاه از ۶۲۰ هزار تن سال ۵۷ به بیش از ۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تن رسیده است و این مهم در سایه توجه به توان کارشناسان داخلی است و در حال حاضر ضریب خود کفایی کشور در عرصه تولیدات کشاورزی ۸۲ درصد است.

وی آنگاه به توفیقات کشاورزان استان در افزایش تولیدات محصولات کشاورزی اشاره کرد و افزود: افزایش تولید محصولات در واحد سطح و استفاده از توان کارشناسان داخلی ،باعث شده است امروز پس از چهل و یک سال از انقلاب به خودکفایی در تولید کلیه محصولات کشاورزی نزدیک می شویم.

در ابتدای این جلسه حجت الاسلام و المسلمین حسینی مقدم مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید قاسم سلیمانی و شهدای سانحه هواپیمایی اخیر، به دهه پیش رو بعنوان دهه پیروزی انقلاب اشاره کرد و گفت: فعالیت کارگروه روستایی و عشایری حدود یکماه است شروع شده و امروز شاهد سومین جلسه این کارگروه با حضور نماینده ولی فقیه در استان هستیم.

وی رویکرد اجرایی برنامه های دهه فجر امسال را مردم محوری به حساب آورد و افزود: مردم به‌عنوان حماسه سازان اصلی این انقلاب نقش برجسته ای در برنامه های این کارگروه در دهه فجر دارند.

حسینی مقدم در پایان سخنان خود به رئوس برنامه های این کارگروه در حوزه های مختلف پرداخت.

دیگر سخنران این جلسه سرهنگ هزارخانی فرمانده سپاه ناحیه عشایری بود که به تشریح برنامه های این سازمان پرداخت.

مدیر کل دامپزشکی استان، نماینده اداره کل فنی و حرفه‌‌ای استان، مدیرکل منابع طبیعی استان، مدیر کل پشتیبانی امور دام، مدیر ترویج سازمان، نماینده آموزش و پرورش دیگر سخنرانان این نشست بودند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید