Iranian Agriculture News Agency

فراگیر شدن برند زعفران ایرانی با ایجاد بورس بین‌المللی

رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان خراسان رضوی بر اهمیت بورس در نظام اقتصادی تاکید کرد.

فراگیر شدن برند زعفران ایرانی با ایجاد بورس بین‌المللی

به گزارش خبرنگار ایانا در خراسان رضوی، سیداحمد دلقندی، رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان خراسان رضوی با اشاره به  اهمیت بورس در نظام اقتصادی گفت: بدون شک بورس از اهمیت و اعتبار بالایی در تمامی جوامع اقتصادی برخوردار است و ما نیز از این قاعده مستثنی نیستیم.

وی تاکید کرد: با پیگیری‌های بعمل آمده تاکنون 3 مورد کارگاه آموزشی ویژه همکاران این سازمان برپا شده است.

رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان خراسان رضوی با اشاره به برگزاری همایش یکروزه بورس در مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی این استان گفت: این همایش بصورت رایگان برای کلیه اعضا و علاقمندان به این موضوع برگزار شده است.

وی یادآور شد: در آینده نزدیک موضوع کارگزاری بورس در این سازمان را در دستور کار قرار خواهیم داد.

دلقندی با بیان اینکه بورس باعث شناسنامهدار شدن محصولات شاخص و مهم ما همچون زعفران، زیره، کشمش و پسته خواهد شد، بیان کرد: همچنین بورس از ورود دلالان و تقلب جلوگیری کرده و موجب کشف واقعی قیمت در سطح ملی و جهانی خواهد شد.

رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان خراسان رضوی ادامه داد: از کلیه اعضای سازمان و نیز بهره‌برداران بخش کشاورزی درخواست میکنیم با ورود به این مهم و همچنین حضور در کلاسهای آموزشی از آن بهره‌مند شوند.

بورس؛ بازار مرجع برای قیمت گذاری منصفانه زعفران

حمیده صادقی، کارشناس ارشد بازار سرمایه و مدرس کلاسهای آموزشی بورس در سازمان نظام مهندسی گفت: آینده ای که برای بازار گواهی سپرده کالایی زعفران درنظر گرفته شده، می‌تواند این بازار را با توجه به سوق دادن تقاضای واقعی به این سمت و رشد بازار در بین فعالان، به یک بازار مرجع برای قیمت گذاری منصفانه زعفران تبدیل کند.

وی ادامه داد: ایجاد بورس بین المللی زعفران با محوریت بازار ایران باعث فراگیر شدن برند زعفران ایرانی در دنیا خواهد شد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید