Iranian Agriculture News Agency

ایجاد زنجیره تولید ماهیان سردآبی در شهرستان سپیدان‌

سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان سپیدان گفت: حدود 50 درصد ماهی قزل آلای تولیدی استان فارس در شهرستان سپیدان تولید می شود که با هدف افزایش تولید و بهره‌وری این محصول، زنجیره تولید آبزی‌پروری در این شهرستان در حال اجرا است.

ایجاد زنجیره تولید ماهیان سردآبی در شهرستان سپیدان‌

به‌ گزارش خبرنگار ایانا در استان فارس، مهدی نصیری سرپرست جهاد کشاورزیشهرستان سپیدان با اشاره به اینکه راه اندازی زنجیره تولید، استفاده بهینه از منابع، حذف واسطه ها و کاهش هزینه های تولید را به دنبال دارد، گفت: وجود 28 مزرعه پرورش ماهی و 75 استخر دومنظوره کشاورزی و همچنین نقش و حضور آبزی‌پروران نمونه استانی، امکان ایجاد این زنجیره تولید را در شهرستان فراهم کرده و به زودی اجرایی خواهد شد.

وی تصریح کرد: در شهرستان سپیدان مراکز تولید و پرورش بچه ماهی، واحدهای فرآوری و بسته‌بندی ماهی، کارخانه تولید خوراک آبزیان و جایگاه بهداشتی برای عرضه وجود دارد و از این رو ایجاد زنجیره تولید در بخش ماهیان سردآبی در حال اجراست.

نصیری با بیان اینکه یکی از روش های حمایت از بخش کشاورزی ایجاد زنجیره تولید در زیربخش های مختلف است، اظهار کرد: مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان سپیدان برای ایجاد و تقویت زنجیره‌های تولید در بخش آبزیان با مساعدت صندوق توسعه بخش کشاورزی، متقاضیان این عرصه را حمایت کرده تا ثبات در تولید و عرضه از طریق جذب سرمایه بخش خصوصی ایجاد شود.

وی تصریح کرد: تهیه به موقع تخم چشم زده، تولید به موقع بچه ماهی، فروش و عرضه بدون واسطه محصولات تولیدی و پیگیری بعضی از مطالبات مربوطه، از مزایای ایجاد این زنجیره در بخش تولید ماهیان سردآبی است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید