Iranian Agriculture News Agency

اختصاص ۷۵ میلیارد ریال برای آبرسانی به عشایر خراسان شمالی

۷۵ میلیارد ریال برای اجرای ۶ طرح آبرسانی پایدار به مناطق عشایری خراسان شمالی اختصاص یافت.

اختصاص ۷۵ میلیارد ریال برای آبرسانی به عشایر خراسان شمالی

به گزارش خبرنگار ایانا در استان خراسان شمالی، مدیرکل امور عشایری خراسان شمالی گفت: این میزان اعتبار از محل صندوق توسعه ملی برای اجرای پروژه های آبرسانی به مناطق عشایری در شهرستان های مانه و سملقان، شیروان، اسفراین و فاروج اختصاص یافت.

محمدرضا قلی‌پور افزود: این پروژه‌ها باید تا ابتدای فصل ییلاق و قبل از آغاز بازگشت عشایر از مراتع قشلاقی در محلات و سامانه های عشایری به بهره برداری برسد.

وی بر اجرای پروژه های آبرسانی پایدار تاکید کرد و گفت: خشکسالی و نبود بارش در چند سال گذشته موجب افت منابع آبی و خشک شدن برخی از چشمه های دائمی عشایر شده است.

مدیرکل امور عشایری خراسان شمالی افزود: اکنون که عشایر در قشلاقات به سر می برند، روزانه ۶۵۰ مترمکعب آب با ۱۳ تانکر برای سه هزار و ۸۰۰ خانوار عشایر خراسان شمالی در مناطق قشلاقی مراوه‌تپه استان گلستان حمل می‌شود.

قلی پور با بیان اینکه آب آشامیدنی توزیعی بین این خانوارها رایگان است، اظهار داشت: البته دامداران برای دریافت هر تانکر ۱۰ مترمکعبی آب باید ۳۰۰ هزار ریال پرداخت کنند.

وی با بیان اینکه برخی از خانوارهای عشایری از آب پایدار برخوردار شده اند، گفت: تلاش می شود از ظرفیت آب روستاهای نزدیک به استقرارگاه های عشایری، برای رفع نیاز این قشر استفاده شود اما بخش زیادی از خانوارهای عشایری در مناطق قشلاقی آب پایدار در اختیار ندارند که آبرسانی به آنها با تانکر صورت میگیرد که البته جنبه های بهداشتی قضیه نیز مراعات می شود.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید