Iranian Agriculture News Agency

پهباد فرصتی نو در بخش کشاورزی مرودشت

پرداخت تسهیلات کم‌بهره برای خریداران پهپاد سم‌پاش

معاون آموزش و پژوهش سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان فارس گفت: استفاده از پهباد یا پرنده هدایت پذیر از راه دور، تکنولوژی‌های فناورانه در بخش کشاورزی و فرصتی نو به منظور سرمایه گذاری و کاهش هزینه‌ها است.

پرداخت تسهیلات کم‌بهره برای خریداران پهپاد سم‌پاش

به گزارش خبرنگار ایانا در استان فارس، علی کمالی‌مقدم معاون آموزش و پژوهش سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان فارس در همایش علمی _ترویجی آشنایی با کاربرد پهباد در حومه مرودشت گفت: افزایش تولید ناشی از روش‌‌های سنتی توجیه اقتصادی ندارد از این رو کاربرد دانش و فناوری های نوین در حوزه کشاورزی امری اجتناب ناپذیر است.

کمالی تصریح کرد: کاهش مصرف سم، سرعت عملیات بسیار بالا (هر هکتار هفت دقیقه)، صرفه جویی در مصرف آب، کاهش هزینه ها، پاشش یکنواخت سم، عدم تماس مستقیم سمپاش یا اپراتور با سم و بدون لهیدگی محصول از جمله مزایای مهم استفاده از پهباد در سم پاشی محصولات کشاورزی است.

وی افزود: محلول سمی که در اختیار کشاورزان برای مبارزه با آفات و بیماری‌ها قرار می‌گیرد، بخشی از آن به بافت هدف می‌رسد و مابقی ممکن است وارد خاک و یا آب های زیر زمینی شود، از این رو تلاش میکنیم با استفاده از فناوری های نوین، سمپاشی به گونه ای صورت بگیرد که محلول سم به بافت هدف برسد و اثرات زیست محیطی نیز مدیریت شود.

کمالی‌مقدم اظهار کرد: متقاضیان خرید پهباد میتوانند با مراجعه به مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان و دریافت معرفی نامه، تسهیلات کم بهره دریافت کنند.

به گفته کارشناسان، با توجه اینکه کاربرد پهباد به عنوان یک صنعت جدید دربخش کشاورزی است؛ از این رو کشاورزان پیش از اقدام به سم پاشی با پهباد باید با کارشناسان گیاه‌پزشکی و مدیران پهنه در ارتباط با نوع سم پاشی مشورت کنند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید