Iranian Agriculture News Agency

برگزاری جلسه توسعه کشت و سرمایه‌گذاری محصول حنا در بخش شهداد کرمان

به منظور بررسی و سنجش استعدادهای کشاورزی و امکان سرمایه گذاری در زمینه کشت حنا دربخش شهداد جلسه ای با حضور سرمایه گذاران و کار آفرینان ، بخشدار شهداد، رئیس شورای شهر، رئیس و کارشناسان مرکز خدمات شهداد در محل بخشداری شهداد برگزار شد.

برگزاری جلسه توسعه کشت و سرمایه‌گذاری محصول حنا در بخش شهداد کرمان

به گزارش خبرنگار ایانا در استان کرمان، احمد مسعودی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کرمان گفت: در این جلسه پورشمسی مدیر مرکز توسعه و فناوری روستایی و دهقانی بزرگترین صادر کننده حنا و مشاور فروش محصول حنا  توضیحاتی در مورد حنا ارائه کردند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کرمان گفت: برگهای حنا دارای ماده رنگی به نام لاوسون یا هیدروکسی نفتوکینون می باشد که این ماده خاصیت ضد التهابی و ضد درد و ضد باکتری دارد. از حنا حدود 60 عصاره گیاهی استخراج می شود که در صنایع مختلف کاربرد دارد.

مسعودی با اشاره به اینکه بر اساس آزمایشات صورت گرفته مشخص گردیده که درصد ماده موثره لاوسون در حنای شهداد به میزان 3.5 درصداست که این میزان حدود دوبرابر مناطق دیگر می باشد توسعه کشت و سرمایه گذاری برای این محصول در بخش شهداد را ضروری دانست.

وی در پایان گفت:  سطح زیرکشت حنادر شهرستان کرمان در سال زراعی گذشته 8 هکتار ( 6.5 هکتار بارور و 1.5 هکتار غیر باور ) با تولید 39 تن بوده است که در سال زراعی جاری 1.5 هکتار توسعه کشت داشته ایم.

 

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید