Iranian Agriculture News Agency

چنگلوایی خبر داد:

تولید سالانه 3 میلیون تن انواع سبزی و صیفی در استان خوزستان

صادرات ۷۶هزار تنی سبزی و صیفی در ۹ ماهه اخیر

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: سالانه 90 هزار هکتار از اراضی کشاورزی در استان خوزستان زیر کشت انواع سبزی و صیفی می‌رود که از این میزان سطح زیر کشت حدود 3 میلیون تن محصول برداشت می‌شود.

تولید سالانه 3 میلیون تن انواع سبزی و صیفی در استان خوزستان

به گزارش خبرنگار ایانا در استان خوزستان، کیخسرو چنگلوایی، رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: خوزستان با توجه به اقلیم و منابع آبی مناسب یکی از نقاط مستعد پرورش و تولید انواع سبزی، صیفی و محصولات جالیزی است که  بیش از 32 نوع محصول در این استان کشت می‌شود.

وی افزود: سطح زیر کشت سبزی و صیفی در استان سالانه 90 هزار هکتار بوده که از این میزان سطح زیر کشت در حدود 3 میلیون تن انواع محصولات سبزی و صیفی استحصال می‌شود.

چنگلوایی در ادامه گفت: از مزایای مهم تولید سبزی و صیفی در استان می‌توان به عرضه آن در تمام طول سال به دلیل عدم وجود فصل یخبندان، وجود نور خورشید، شرایط مناسب آب و هوایی و منابع آبی در اغلب اوقات سال اشاره کرد.

وی تعداد بهره‌برداران این بخش را 29 هزار نفر در استان برشمرد و اظهار کرد: عمده شهرستان‌های تولیدکننده سبزی و صیفی در استان شهرستان‌های شوش، دزفول، شوشتر، اهواز، اندیمشک، حمیدیه، باوی و گتوند هستند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان در پایان تصریح کرد: طی 9 ماه، 76 هزار و 180 تن انواع سبزی و صیفی با ارزش ریالی معادل 300 میلیارد تومان از استان خوزستان به خارج از کشور صادر شده است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید