Iranian Agriculture News Agency

گیل آبادی:

80 درصد سم مصرفی کشور در داخل تولید می شود

رئیس انجمن تولیدکنندگان سموم کشور گفت: از ۳۰ هزار تن سم مصرفی کشور ۸۰ درصد آن تولید داخل است و توان تولیدی ما بیش از این میزان است.

80 درصد سم مصرفی کشور در داخل تولید می شود

به گزارش خبرنگار ایانا، مسعود گیل آبادی رئیس انجمن تولیدکنندگان سموم کشور در هفتمین نمایشگاه نهاده‌های کشاورزی اظهار کرد: این نمایشگاه به همت سه انجمن تولیدکنندگان سموم، تولیدکنندگان کودهای شیمیایی و تولیدکنندگان بذر برگزار شده است.

وی افزود: هدف اصلی برگزاری نمایشگاه، به نمایش گذاشتن قدرت تولید کنندگان است و ما ظرفیت تولیدی بسیار خوبی در کشور داریم.

گیل آبادی ادامه داد: ۱۰۲ شرکت در نمایشگاه در قالب ۸۶ غرفه متفاوت شرکت کرده‌اند و شعار این نمایشگاه تولید ایرانی، رونق کشاورزی و سرافرازی ملی است.

وی افزود: یکی از اهداف برگزاری این نمایشگاه برقراری ارتباط مستقیم تولید کنندگان و مصرف کنندگان است .

رئیس انجمن تولیدکنندگان سموم کشور خاطرنشان کرد: راه برون رفت از وضعیت نابسامان کشور، ارزش نهادن به بخش تولید است و رونق تولید، کلیدواژه امنیت غذایی کشور محسوب می شود.

گیل آبادی با اشاره به اینکه جایگزینی سموم جدید با سموم پرخطر قدیمی از اولویت‌های سازمان حفظ نباتات است، اظهار کرد: به همین واسطه تولیدکنندگان، سموم جدیدی را وارد کرده و تولید می کنند.

وی با اشاره به این که در زمینه کود هم ریزمغذی‌های بسیاری طراحی شده است،  افزود:  کشاورزان به استفاده از این کودها ترغیب شده‌اند و ظرفیت خوبی هم در تولید آنها داریم.

رئیس انجمن تولیدکنندگان سموم کشور خاطرنشان کرد: اگر از این صنعت حمایت نشود، بخش کشاورزی به مخاطره می‌افتد و هزینه بالایی برای کشور رقم می‌خورد مانند هجوم ملخ ها به کشور که از خسارت عمده آن جلوگیری کردیم.

گیل‌آبادی تاکید کرد: از ۳۰ هزار تن سم مصرفی کشور ۸۰ درصد آن تولید داخل است و توان تولیدی ما بیش از این میزان است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید