Iranian Agriculture News Agency

برگزاری جشنواره شتر خراسان جنوبی در سال آینده

جانشین معاون برنامه‌ریزی سازمان با بیان اینکه جشنواره پرورش شتر بهار ۹۹ برگزار می‌شود، گفت: طبق تفاهم‌نامه استانداری خراسان‌جنوبی با ستاد اجرایی فرمان امام ۲۶۸ میلیارد تومان با محوریت پرورش شتر و دام سبک باید سرمایه‌گذاری شود.

برگزاری جشنواره شتر خراسان جنوبی در سال آینده

به گزارش خبرنگار ایانا در استان خراسان جنوبی، مهدی فرجامی‌فرد بیان‌کرد: طبق این تفاهم‌نامه باید زنجیره کاملی از تولید تا زنجیره محصولات مرتبط با پرورش شتر در خراسان‌جنوبی تولید شود.

وی ادامه‌داد: جشنواره پرورش شتر بهار سال ۹۹ در شهرستان نهبندان برگزار می‌شود و امیدواریم روند فعلی سرمایه‌گذاری در این زمینه تا پایان سال ۱۴۰۰ ادامه داشته باشد.

فرجامی‌فرد با اشاره به اینکه در زمینه پرورش شتر و دام سبک باید ۲۵۲ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری صورت گیرد، گفت: باید ۱۶۱ میلیارد تومان توسط ستاد اجرایی فرمان امام (ره) و ۹۱ میلیارد تومان نیز توسط استان در این زمینه سرمایه‌گذاری شود.

جانشین معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی جهاد کشاورزی خراسان‌جنوبی اظهارکرد: همچنین در زمینه طرح‌های زیرساختی مرتبط با پرورش شتر باید طبق تفاهم‌نامه ۱۶ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری شود که به صورت مساوی بین ستاد اجرایی و استان این سرمایه‌گذاری صورت می‌گیرد.

فرجامی‌فر بیان‌کرد: مجموع ۲۵۲ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در پرورش و ۱۶ میلیارد سرمایه‌گذاری در طرح‌های زیر ساختی (۲۶۸ میلیارد تومان) خراسان‌جنوبی را تبدیل به هاب منطقه‌ای شتر می‌کند.

وی یادآورشد: هاب منطقه‌ای شتر به معنای تبدیل‌شدن خراسان‌جنوبی به مرکز منطقه‌ای پرورش شتر است که در این طرح و تفاهم‌نامه پنج شهرستان نهبندان، خوسف، طبس، بشرویه و زیرکوه تحت پوشش قرار می‌گیرند.

جانشین معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی جهادکشاورزی خراسان‌جنوبی گفت:جشنواره پرورش شتر بهار ۹۹ در نهبندان برگزار می شود.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید