Iranian Agriculture News Agency

معاون برنامه‌ریزی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین خبر داد:

پرداخت ۱۰۲ میلیارد ریال تسهیلات به کشاورزان خسارت دیده

معاون برنامه‌ریزی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: امسال 102 میلیارد ریال تسهیلات بانکی ارزان‌قیمت به کشاورزان خسارت دیده از سیل پرداخت شده است.

پرداخت ۱۰۲ میلیارد ریال تسهیلات به کشاورزان خسارت دیده

به گزارش خبرنگار ایانا در استان قزوین، حمیدرضا تبسمی با اشاره به پرداخت تسهیلات بانکی به سیل‌زندگان این استان، گفت: این تسهیلات به ۸۶۴ کشاورز خسارت دیده پرداخت شده است.

وی افزود: تسهیلات قرض الحسنه پرداخت شده به کشاورزان خسارت دیده در بخش های زراعت، باغبانی، دام و  طیور، پرورش زنبور عسل، شیلات و آبزیان و سایر بخش ها پرداخت شده است.

این مسوول یادآور شد: سیل ابتدای سال  ۶۴۹ میلیارد ریال به بخش های مختلف کشاورزی استان قزوین خسارت وارد کرد که بیشترین خسارت با ۲۵۴ میلیارد ریال مربوط به بخش زراعت بود به طوری که در جریان این حادثه بیش از چهار هزار هکتار از مزارع دچار آسیب شدند.

تبسمی ادامه داد: در جریان سیل امسال هچنین به بیش از ۱۵۰۰ هکتار از باغ های استان قزوین به میزان ۱۱۰ میلیارد ریال خسارت وارد شد.

وی با اشاره به خسارت در حوزه دام این استان، گفت: سیل در سال جاری  به  ۴۰۰ واحد دامداری سنتی، ۱۵۰۰ قطعه طیور، 5 استخر پرورش ماهی و ۶۰ هزار قطعه بچه ماهی خسارتی به میزان ۱۳۴ میلیارد و ۲۶۳ میلیون ریال وارد کرد.

معاون برنامه ریزی سازمان جهاد کشاورزی قزوین در بخش دیگری از صحبت‌های خود با تاکید به خسارات وارد شده بر اثر سرمازدگی به کشاورزی استان، افزود:تعداد کشاورزان خسارت دیده استان از سرمازدگی سال گذشته که مشمول استمهال بدهی وام هستند ۱۵ هزار و ۴۵۰ نفر بوده به میزان ۹۳ میلیارد ریال بوده است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید