Iranian Agriculture News Agency

نیما سیاح نمونه کشوری شد

پرورش 4200 راس بز شیری نژاد سانن و آلپاین در فیروزکوه

نیما سیاح، مدیر عامل شرکت آوین ژن واقع در دهستان پشتکوه روستای طرود فیروزکوه یکی از 166 کشاورز نمونه کشور است که امسال لوح تقدیر خود را از رییس جمهور دریافت کرد.

پرورش 4200 راس بز شیری نژاد سانن و آلپاین در فیروزکوه

به گزارش خبرنگار ایانا در استان تهران، نیما سیاح، مدیر عامل شرکت آوین ژن واقع در دهستان پشتکوه روستای طرود فیروزکوه یکی از 166 کشاورز نمونه کشور است که امسال لوح تقدیر خود را از رییس جمهور دریافت کرد.

وی در گفت‌و‌گو با ایانا از کار خود گفت و افزود: از دوسال پیش در زمین 30هزارمترمربعی به پرورش صنعتی دام سبک روی آوردیم.

در حال حاضر 1000 راس پرورش بز (نژاد سانن، آلپاین ) و 1500راس گوسفند (نژاد های: رومانف ، لاکن ، آصف ) در این مرکز وجود دارند که روزانه 2.5 تن شیر بز و یک تا دو تن در روز تولید شیر گوسفند تولید می کنند.

وی ادامه داد: هم چنین گوسفند و بز با نژاد اصیل نیز مورد نیاز واحد های دامی را توزیع می کنیم.

دکتر سیاح هدف از تاسیس این واحد  را تولید گوشت ، افزایش تولید شیر ، پرورش دام به صورت سیستم بسته و حفظ تعادل دام و مرتع جهت جلوگیری از تخریب مرتع عنوان کرد.

مدیریت مناسب کنترل بیماریهای واگیردار- بهبود مدیریت و کاهش هزینه های خوراک مصرفی گله- واکسیناسیون گله بر اساس دستور العمل های دامپزشکی- رعایت کامل اصول بهداشتی و فنی به منظور افزایش راندمان گله از جمله ویژگی هایی است که دکتر نیما سیاح را در رشته فعالیت پرورش دهنده بزشیری، در کشور نمونه کرده است.

 

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید