Iranian Agriculture News Agency

زنبوردار استان تهران با تولید سالانه 2تن عسل از هزارکلنی، نمونه ملی شد

زنبوردار استان تهران با تولید سالانه 2تن عسل از 1000 کلنی و حذف داروهای شیمیایی و آنتی بیوتیک ها در زنبورستان، عنوان نمونه ملی را کسب کرد.

زنبوردار استان تهران با تولید سالانه 2تن عسل از هزارکلنی، نمونه ملی شد

علی سلطانی فعال زنبورداری استان تهران که در سی و چهارمین دوره انتخاب و معرفی نمونه‌های ملی بخش کشاورزی، عنوان کشاورز نمونه کشور" را کسب کرد، در گفتگویی با خبرگزاری ایانا گفت: کشاورزی شغل خانوادگی ماست.

به گزارش خبرنگار ایانا در استان تهران، او که چندین سال است به حرفه زنبورداری در ارتفاعات روستایی وردیج می پردازد، با عشق از تجارب خود در طول فعالیت در این صنعت می گوید.

سلطانی امسال با برداشت  2تن عسل از تعداد 1000 کلنی که در اختیار دارد و رعایت ضوابط و مقررات بهداشت کلنی ها در بخش زنبورداری کشور نمونه شد.

رعایت برنامه کوچ زنبورستان، تولید محصولات متفاوت زنبورعسل با رعایت موازین فنی و بهداشتی، تعامل و همکاری مستمر با دستگاه های اجرایی و تحقیقاتی از دیگر ویژگی هایی بود که این موفقیت را برای او رقم زد.

سلطانی هم چنین توانسته با بکارگیری روش ها و تجارب خود، داروهای شیمیایی و آنتی بیوتیک ها را در زنبورستانش حذف کند.

گفتنی است ۱۶۶ کشاورز نمونه و پیشرو در کشور همزمان با سی و چهارمین دوره انتخاب و معرفی نمونه‌های ملی بخش کشاورزی با حضور رییس جمهور و  سرپرست وزارت جهاد کشاورزی، معاونین، مدیران  کل، روسای سازمان ها و کارشناسان و محققان بخش کشاورزی و کشاورزان تقدیر شدند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید