Iranian Agriculture News Agency

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت:

صنعت سودآور شترمرغ پروری در آذربایجان غربی نیازمند حمایت است

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: عدم فرهنگ سازی برای مصرف گوشت شترمرغ دلیل اصلی عدم توسعه واحدهای پرورش شترمرغ استان است.

صنعت سودآور شترمرغ پروری در آذربایجان غربی نیازمند حمایت است

به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان غربی، داود قربان نژاد افزود: به علت عدم فرهنگ سازی موثر برای مصرف عمومی گوشت شترمرغ و نبود صنایع جانبی متاسفانه واحدهای پرورش شترمرغ استان  توسعه کافی نیافته اند.

قربان‌نژاد با اشاره به واحدهای پرورش شترمرغ در استان تصریح کرد: در حال حاضر ۲ مزرعه شترمرغ در شهرستان های خوی به ظرفیت اسمی 25قطعه مولد و شهرستان شاهین دژ با ظرفیت 1000 قطعه پرواری وجود دارد که در این واحد نیز فعلا به جای شترمرغ پرواری، شترمرغ مولد پرورش داده می شود.

وی خاطرنشان کرد: هم اکنون 100شترمرغ مولد در ۲ واحد مذکور پرورش داده می شود.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی، در خصوص تعداد افراد شاغل در این واحدها نیز اظهار کرد: با توجه به ظرفیت پایین نگهداری پرنده در واحدها ، تعداد 3نفر درهریک این واحدها مشغول به کار و فعالیت هستند.

قربان نژاد با اشاره به اینکه صنعت پرسود پرورش شتر مرغ در استان نیازمند حمایت نهادها و مردم است، یاد آورشد: سازمان با صدور مجوزهای لازم توسعه این صنعت را در دستور کار خود قرار داده و با توزیع نهاده و تخصیص اعتبارات سرمایه در گردش سعی در حمایت از واحدهای فعال استان دارد.

وی ادامه داد: پرورش شتر مرغ مزیت های فراوانی نسبت به سایر حیوانات پرورشی  دارد از جمله مقاومت در برابر بیماری ها و راندمان بالای تولید و به لحاظ اقتصادی و ایجاد اشتغال فرصت های سرمایه گذاری یک صنعت پرسود است، بنابراین برای ایجاد اشتغال نیازمند توسعه این صنعت در استان هستیم.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید