Iranian Agriculture News Agency

خبر آلودگی شیرهای پاستوریزه تولیدی آذربایجان‌شرقی شایعه‌ای بیش نیست

مدیرکل استاندارد استان آذربایجان‌شرقی گفت: خبر منتشر شده در فضای مجازی مبنی بر آلودگی ۶۲ درصدی شیرهای پاستوریزه تولیدی استان شایعه‌ای بیش نیست.

خبر آلودگی شیرهای پاستوریزه تولیدی آذربایجان‌شرقی شایعه‌ای بیش نیست

به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی، ساسان فرشی حق رو در گفتگو با خبرنگاران با رد خبر فوق به صورت قاطع، افزود: در طول سال نمونه برداری های مختلفی از واحدهای تولیدی لبنیات و شیر پاستوریزه استان از سوی کارشناسان این اداره کل انجام شده و در این نمونه ها تاکنون سم آفلاتوکسین مشاهده نشده است.

وی با اشاره به نظارت های سازمان های مختلف مانند سازمان جهاد کشاورزی، اداره کل دامپزشکی، معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی و اداره کل استاندارد بر تامین مواد اولیه و روند تولید کارخانجات مواد غذایی و لبنی، اظهار داشت: آخرین مورد نمونه برداری از کارخانجات لبنی استان حدود ۱۵ دی انجام شده و برای اطمینان بیشتر دوباره از تمام تولیدات این کارخانجات نمونه برداری می شود.

مدیرکل استاندارد آذربایجان‌شرقی گفت: مواد لبنی و شیرهای پاستوریزه در کارخانجات استان مطابق استانداردهای ملی تولید شده و سالم هستند و امکان آلودگی آن ها وجود ندارد.

فرشی حق رو، با تاکید بر اینکه در مواد لبنی و شیرهای پاستوریزه تولیدی کارخانجات استان هیچ مشکلی وجود ندارد، ادامه داد: مردم به شایعات توجه نکرده و با اطمینان خاطر مواد لبنی و شیرهای پاستوریزه کارخانجات استان را مصرف کنند.

وی یادآوری کرد: انتشار این گونه اخبار برنامه ریزی شده بوده و برخی افراد ناآگاه نیز با دامن زدن به آن ها موجب تشویش اذهان عمومی می شوند و به عنوان عامل دشمن عمل می کنند.

فرشی حق رو، ادامه داد: متولیان امر تلاش می کنند با نظارت بر فعالیت کارخانجات تولید مواد غذایی و لبنی استان، محصولات بهداشتی، سالم و استاندارد در اختیار مردم قرار گیرد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید