Iranian Agriculture News Agency

برگزاری دوره آموزشی اصول واکسیناسیون و پیشگیری از بیماریها در شهرستان بناب

مدیر جهادکشاورزی شهرستان بناب از برگزاری دوره آموزشی اصول واکسیناسیون و پیشگیری از بیماریها در این شهرستان خبر داد.

برگزاری دوره آموزشی اصول واکسیناسیون و پیشگیری از بیماریها در شهرستان بناب

به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی، روح الله خیری ضمن بیان این مطلب افزود: بهترین روش برای پیشگیری از ابتلای دام به بیماری های واگیر و شایع، واکسیناسیون به موقع آنها است بسیاری از بیماری های واگیر در دام ها می تواند بسیار کشنده باشد و موجب مرگ بخشی از گله یا تمام گله و زیان بسیار برای دامدار شود یک دامدار موفق باید برنامه واکسیناسیون را یکی از اولویت های مهم خود در پرورش گوسفند و بز قرار دهد.

وی، ادامه داد: در این راستا مدیریت جهادکشاورزی شهرستان بناب هر ساله با ایجاد سایتهای الگویی دامپروری در زمینه های مختلف در روستاهایی با جمعیت غالب دامی، به آموزش دامداران می پردازد در سال جاری نیز سایت الگویی اصول مدیریت و پرورش دام های سبک را با هدف افزایش اطلاعات بهره برداران و افزایش بهره وری (افزایش تولید، افزایش بره زایی و کاهش تلفات) در روستای آخوند قشلاق ایجاد نموده است که برپایه یک سری دوره های آموزشی یکروزه، مهارتی و بازدید ترویجی است.

مهندس خیری افزود: دوره آموزشی اصول واکسیناسیون و پیشگیری از بیماریها ویژه سایت مذکور برای بیش از 30 نفر از دامداران با همکاری اداره دامپزشکی شهرستان بناب در محل مسجد روستای آخوند قشلاق برگزار گردید که در این دوره دکتر گنج پور در خصوص تعریف واکسن، انواع واکسن، اصول واکسیناسیون در دام‌های سبک و روشهای پیشگیری از آنها، بیماری های مشترک بین انسان و دام و ... توضیحات مبسوطی را ارائه نمود و دامداران نیز سوالات خود را در این زمینه مطرح و به بحث و تبادلال اطلاعات پرداختند. در ضمن با نشستی صمیمانه با دامداران مسایل و مشکلات آنان مورد بررسی قرار گرفت.

 

 

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید