Iranian Agriculture News Agency

هاشمی خبر داد:

انعقاد قرارداد تولید گندم دوروم برای کارخانجات ماکارونی

رئیس بنیاد ملی گندم کاران کشور از قرارداد با انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان ماکارونی در راستای تولید گندم دوروم خبر داد.

انعقاد قرارداد تولید گندم دوروم برای کارخانجات ماکارونی

به گزارش خبرنگار ایانا، عطاالله هاشمی رئیس بنیاد ملی گندم کاران کشور در دیدار اعضای شورای مرکزی بنیاد ملی گندم کاران کشور با سرپرست وزارت جهاد کشاورزی گفت: قراردادی با انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان ماکارونی در راستای تولید گندم دوروم منعقد شده است.

هاشمی بابیان اینکه این گندم قرار است در استان‌های خوزستان، کرمان و فارس تولید شود، افزود: این‌گونه قراردادها برای کشاورزان و کارخانه‌داران  قراردادی برد-برد  است.

رئیس بنیاد ملی گندم کاران بابیان اینکه پیش‌تفاهم نامه‌ای نیز با انجمن صنفی تولیدکنندگان قارچ خوراکی نیز منعقدشده است، افزود: 500 هزار تن کلش به طور مستقیم از کشاورز به کارخانه‌های تولید قارچ داده می‌شود.

رئیس بنیاد ملی گندمکاران در پایان گفت: این بنیاد با یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر عضو، حمایت همه جانبه خود را از مهندس کشاورز به عنوان یک دانشمند و فرهیخته کشاورزی ایران اعلام می‌کند؛ وی همواره حامی گندمکاران کشور بوده و در خودکفایی گندم نقش اساسی را داشته است.

ایجاد انگیزه برای کشاورزی منجر به امنیت غذایی خواهد شد

علیقلی ایمانی نایب‌رئیس بنیاد ملی گندم‌کاران در این دیدار گفت: استمرار تولید در گندم بسیار مهم بوده و باید پایداری در تولید آن حفظ شود.

وی بابیان اینکه باید انگیزه تولید را در کشاورزان افزایش دهیم، افزود: این انگیزه درنهایت منجر به امنیت غذایی در کشورمان خواهد شد.

ایمانی با اعلام اینکه ما آمادگی داریم تا برای تولید پایدار گندم تلاش کنیم، تصریح کرد: باید برای بالا بردن توان کشاورزان و گندم‌کاران اقدام شود و این موضوع درنهایت منجر به پایداری تولید خواهد شد.

نایب‌رئیس بنیاد ملی گندم‌کاران با ابراز امیدواری درباره رأی قاطع مجلس برای تصدی مهندس کشاورز در وزارت جهاد کشاورزی، گفت: امید می‌رود این دانشمند بخش کشاورزی به‌عنوان وزیر انتخاب شود و ما بتوانیم از نقطه نظرات ایشان بهره‌مند شویم.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید