Iranian Agriculture News Agency

مدیر حفظ سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه خبر داد:

آغاز مبارزه با علف‌های هرز مزارع گندم و جو شهرستان‌های گرمسیری استان کرمانشاه

مدیر حفظ سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت؛ با توجه به هرا کشت بودن بعضی از مزارع گندم شهرستانهای گرمسیری توصیه می شود کشاورزان این شهرستانها در صورت مساعد بودن شرایط جوی نسبت به سمپاشی مزارع گندم و جو علیه علف های هرز اقدام کنند.

آغاز مبارزه با علف‌های هرز مزارع گندم و جو شهرستان‌های گرمسیری استان کرمانشاه

به گزارش خبرنگار ایانا در استان کرمانشاه، مهندس فرهاد شریفی با بیان این مطلب افزود؛ در سال زراعی جاری نمهیدات لازم جهت تامین سموم علف کش مورد نیاز اندیشیده شده و هیچ مشکلی بایت تامین سموم علف کش در سطح استان وجود ندارد لذا به کشاورزان عزیز توصیه می شود حتما قبل از مصرف علف کش با کارشناسان مراکز جهاد کشاورزی مشورت لازم را داشته باشند که بر اساس نوع علف هرز سموم مناسب را انتخاب کنند.

شریفی در ادامه گفت: کشاورزان در هنگام خرید سموم دقت نمایند که سموم را از سم‌فروشی‌های معتبر خریداری کنند و از خرید سموم از طریق شبکه های مجازی خودداری نمایند و حتما فاکتور خرید از فروشنده دریافت کنند.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه احتمال فروش سموم قاچاق و تقلبی توسط دلالان در بازار وجود دارد توصیه اکید داریم که از خریداری این سموم خودداری نمایند و در صورت مشاهده آن را به مراکز جهاد کشاورزی اطلاع رسانی کنند.

شریفی در پایان به اهمیت سمپاشی علیه علف‌های هرز اشاره داشت و گفت: در صورتی که با علف های هرز مزارع گندم و جو مبارزه به‌موقع و اصولی انجام نگیرد مزارع با 30 تا 40 درصد کاهش عملکرد مواجه می شود.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید