Iranian Agriculture News Agency

جشن‌های دهه‌فجر در گام دوم انقلاب باید مدبرانه و هنرمندانه برگزار شود

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در جهاد کشاورزی استان مرکزی و رئیس کارگروه روستایی و عشایری دهه مبارک فجر در اولین جلسه کارگروه روستایی و عشایری دهه‌فجر استان که با حضور مدیران دستگاههای اجرایی ، مدیران شهرستانها و نماینده دفتر روستایی استانداری مرکزی در سالن جلسات این سازمان برگزار شد

 جشن‌های دهه‌فجر در گام دوم انقلاب باید مدبرانه و هنرمندانه برگزار شود

به گزارش خبرگزاری ایانا در استان مرکزی ،حجت‌الاسلام محمدتقی توکلی، مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در جهاد کشاورزی استان مرکزی و رئیس کارگروه روستایی و عشایری دهه مبارک فجر در اولین جلسه کارگروه روستایی و عشایری دهه‌فجر استان که با حضور مدیران دستگاههای اجرایی ، مدیران شهرستانها و نماینده دفتر روستایی استانداری مرکزی در سالن جلسات این سازمان برگزار شد، برلزوم برگزاری جلسات کارگروه روستایی و عشایری در روستاهای استان تأکید کرد و گفت: تشویق و ترغیب روستاییان به منظور نقش آفرینی و ایجاد نشاط اجتماعی، تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی در راستای محرومیت زدایی، بهره‌گیری از توانمندی‌های هنری و فرهنگی روستاییان و عشایر از رویکردهای مدنظر است.

وی از برگزاری مسابقات قرآن و عترت ویژه روستاییان و عشایر در ایام‌الله دهه‌فجر خبرداد و افزود: ارائه تسهیلات به طرح‌های خودکفایی و اقتصادی زود بازده مردمی در مناطق روستایی، اجرای طرح ویزیت رایگان پزشکی، برپایی جشنواره ورزش‌های سنتی و بازی های بومی محلی از جمله برنامه‌های پیشنهادی است.‌

حجت‌الاسلام توکلی نواخته شدن زنگ انقلاب در مناطق روستایی و مدارس عشایری، هماهنگی جهت افتتاح پروژه‌ها، معرفی ۴۰ روستایی نمونه به عنوان الگوی جامعه تولیدکننده و پیشرو را از دیگر برنامه‌های این کار گروه بیان کرد و گفت: برپایی نمایشگاه و جشنواره‌های مرتبط با تولید محصولات سالم و ارگانیک روستایی، شناسایی افراد شاخص و نخبه روستایی و عشایر در زمینه‌های علمی، فرهنگی، هنری ورزشی و معرفی به ستاد دهه‌فجر و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، برگزاری جشنواره‌های تولیدات زنان روستایی و عشایری، دیدار با خانواده شهدا، معرفی ۴۰ شهید روستایی، معرفی چهره‌های مؤثر در انقلاب از میان روستاییان از دیگر برنامه‌های اجرایی است.

رئیس کارگروه روستایی و عشایری دهه مبارک فجر بااشاره به اینکه جشن‌های چهل و یکمین سال پیروزی انقلاب تقارن با دهه دوم ایام فاطمیه است و سمت و سوی برنامه‌ها باید به گونه‌ای باشد که حریم فاطمیه حفظ شود، اظهار کرد: در گام دوم انقلاب جشن‌های دهه‌فجر باید مدبرانه و هنرمندانه اجرا شود و اگر نواقصی در اجرای برنامه‌ها داشته‌ایم امسال رفع شود.

وی لزوم همراه بودن برنامه‌ها با خلاقیت، ابتکار و نوآوری در برنامه‌های دهه‌فجر را مورد تأکید قرار داد و گفت: در کنار جذابیت برنامه‌ها باید جوان‌گرا و مردم محور باشد. هنر یک مدیر این است که علاوه‌بر اجرای برنامه‌های ابلاغی و نظارت از جوانان و مردم در زمینه‌های مختلف استفاده کند.

حجت‌الاسلام توکلی باتأکید براینکه برنامه‌ریزی‌ها در گام دوم انقلاب باید انقلابی، معقول و منطقی باشد، اضافه کرد: در کنار همه موارد از اثرگذاری و مفید بودن برنامه‌ها نباید غفلت کرد تا بتوان فرهنگ دهه ۶۰ را به دهه ۹۰ انتقال داد. همه ما ناقل و حافظ ارزش‌های ایران اسلامی هستیم.

وی به تشییع پیکر پاک شهید سلیمانی و حضور بی‌نظیر مردم در ایران مراسم نیز اشاره کرد و افزود: حضور میلیونی مردم نشان از زنده بودن آرمان‌های امام راحل، حمایت از رهبری و زنده بودن ارزش‌های انقلاب اسلامی دارد.

حجت‌الاسلام توکلی به نقش روستاییان در پیروزی انقلاب اسلامی، استمرار و بقای نظام تأکید کرد و گفت: تبیین نقش این افراد بی‌ادعا باید از طریق صدا و سیما و خبرگزاری‌ها به سمع و نظر مردم برسد. برای شفاف سازی در این حوزه نیاز به مستندسازی است که باید در قالب ساختاری روشن و شناسنامه‌دار مشخص شود

در ادامه کارگروه کلیه حاضرین جلسه به تشریح برنامه ها در این ایام در شهرستانها پرداختند..

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید