Iranian Agriculture News Agency

گیلان رکوردار تولید ۷۵۰ هزار تن برنج سفید

رییس سازمان جهاد کشاورزی گیلان با بیان اینکه امروزه بخش کشاورزی موتور محرکه اقتصاد بسیاری از کشورها است، اظهار کرد: ظرفیت هایی که در کشور وجود دارد این امکان را به ما می دهد تا دو برابر میزان فعلی تولید در بخش کشاورزی را افزایش دهیم.

گیلان رکوردار تولید ۷۵۰ هزار تن برنج سفید

به گزارش خبرنگار ایانا در استان گیلان، علی درجانی در همایش طرح ملی بسیج همگام با کشاورز که با حضور سردار عبدالله پور فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی استان گیلان و سایر مسئولین کشوری و استانی برگزار شد اعلام کرد: در شرایط فعلی یکی از مباحث حائز اهمیت در دنیا و همچنین در کشور ما، موضوع امنیت غذایی است که از مؤلفه های بسیار مهم رونق اقتصادی به شمار می شود.

رییس سازمان جهاد کشاورزی گیلان با بیان اینکه استان گیلان دارای ظرفیت های بالایی در بخش کشاورزی است، گفت: این استان با توجه به شرایط ویژه آب و هوایی و موقعیت جغرافیایی دارای ظرفیت مناسبی در تولید محصولات کشاورزی است و بیش از ۷۰ محصول مهم و استراتژیک در این استان تولید می شود که در ۲۰ محصول حائز رتبه برتر هستیم.

درجانی با بیان اینکه ۲۸ درصد اشتغال گیلان به بخش کشاورزی اختصاص دارد تصریح کرد: گردش مالی تولیدات کشاورزی گیلان بیش از ۲۰ میلیارد تومان است که بالغ بر ۴۰ درصد درآمد اقتصادی استان از محل کشاورزی تامین می شود.

رییس سازمان جهاد کشاورزی گیلان با تاکید بر اینکه ۳۰۰ هزار بهره بردار در بخش کشاورزی مشغول فعالیت هستند، گفت: در کشور، حدود چهار میلیون بهره‌بردار کشاورز شناسایی شده است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان طرح بسیج همگام با کشاورز را نمادی برای همکاری و هم‌افزایی تمام نهادها دانست و عنوان کرد: با همت مربیان متخصص بسیجی و همگام بودن با شالیکاران طی مراحل کاشت تا برداشت محصول، امسال تولید برنج در گیلان ۶ درصد از نظر کمی افزایش داشته و رکورد هفتصدو پنجاه هزار تن تولید برنج را ثبت کرده‌ایم.

درجانی به ظرفیت آب‌بندان‌های گیلان اشاره کرد و افزود: بیش از ۸۰درصد آب‌های روان بر اثر بارش باران به دریا می رود و یا خسارت هایی به استان وارد می کند که با مدیریت صحیح می توان از این نعمت الهی برای تامین آب مورد نیاز کشاورزی در هنگام تنش آبی بهره برد.

درجانی با اشاره به طرح ساماندهی آب‌بندان‌ها پس از دو دهه تاخیر اظهار کرد: برای اجرای موفقیت آمیز این طرح  به همت والای مردم عزیز به‌ویژه ظرفیت عظیم سپاه پاسداران که از حامیان اصلی کشاورزی استان است، نیاز داریم.

وی در پایان طرح بسیج همگام با کشاورزی را قابل اجرا در سراسر کشور دانست و تاکید کرد: امیدوارم با گامی که در این پروژه با هدف هم افزایی و همراهی همه دستگاه ها و مردم برای عبور از مشکلات و افزایش تولید برداشته شده است، بتوانیم این الگو را در سراسر کشور به اجرا در آوریم.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید