Iranian Agriculture News Agency

رونق تولید با همت پیشگامان عرصه کشاورزی گیلان

علی درجانی، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان با تبریک موفقیت هشت نفر از کشاورزان نمونه استان گیلان در سی و چهارمین دوره تجلیل از تولیدکنندگان نمونه بخش کشاورزی که (سه شنبه،۲۴ دی) با حضور رئیس جمهوری، سرپرست وزارت جهاد کشاورزی و دیگر مقامات کشوری در سالن اجلاس سران تهران برگزار شد، گفت: کشاورزان نمونه پیشگامان رونق تولید هستند.

رونق تولید با همت پیشگامان عرصه کشاورزی گیلان

به گزارش خبرنگار ایانا در استان گیلان، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان با تاکید بر اینکه تمام تلاش ما رونق تولید با در نظر گرفتن سه اصل پایداری، رفع موانع بازار و مدیریت آن است اظهار کرد: در دوران تحریم کمبود مواد غذایی را با توجه به دانش و توانایی جهاد کشاورزی نخواهیم داشت.

وی با تاکید بر دانش‌بنیان کردن کشاورزی اظهار کرد: فضای کشور با تحریم ظالمانه و جنگ اقتصادی به گونه‌ای است که نباید از تولید غفلت کنیم.

درجانی بر ضرورت انتقال دانش و علمی‌تر شدن کشاورزی تاکید و بیان کرد: با مشکلاتی که در حوزه‌های مختلف مثل آب و تحریم ها داریم، روز به روز اراده برای رسیدن به پیشرفت و موفقیت نیز بیشتر می شود.

رییس سازمان جهاد کشاورزی گیلان در ادامه طی گزارشی با بیان اینکه استان گیلان ۹۲ واحد مرغ مادر گوشتی با ظرفیت ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار قطعه را دارا است افزود: این استان همچنین رتبه ۵ در تولید گوشت مرغ و رتبه دوم در تولید جوجه یکروزه را از آن خود دارد.

وی اضافه کرد: روزانه ۵۰۰ تن گوشت مرغ در گیلان تولید می شود که ۵۰ درصد آن به تهران و دیگر استان های کشور صادر می شود.

درجانی با اشاره به اینکه «مجتبی رسولی» از شرکت سپید ماکیان با ظرفیت ۵۰ میلیون جوجه ریزی سالیانه، توانسته تولید ۵درصد مرغ گوشتی کشور را به خود اختصاص بدهد، گفت: شرکت سپید ماکیان جزو بزرگترین زنجیره تولید مرغ کشور است که روزانه ۲۰۰ تن گوشت مرغ به تهران صادر می کند.

وی همچنین بیان کرد: شرکت نوید جوجه ۳ درصد تولید جوجه یکروزه کشور را دارد و از شرکت های زنجیره تولید گوشت مرغ می باشد که تولید سالیانه جوجه یکروزه اش ۵۰ میلیون قطعه است و به تمام استان های کشور جوجه یکروزه صادر میکند. «کریم نوید» پرورش‌ دهنده نمونه مرغ مادر گوشتی از رشت با ۶۰ سال سن توانسته یکی از هشت نفر تولید کننده برتر بخش کشاورزی استان گیلان باشد که در سطح ملی مورد تقدیر و تجلیل قرار گرفت.

نوید می گوید: مرغداری او با ظرفیت ۴۰۰ هزار قطعه مرغ مادر، شاخص‌ های بالا بودن بهره وری با استفاده از نیروهای متخصص و مجرب، درصد بالای نطفه ‌داری تخم مرغ و بالا بودن درصد هچ (بین ۹۲-۹۳ درصد) و مقاوم بودن جوجه های تولیدی در برابر بیماری های باکتریایی و ویروسی را رعایت کرده است.

وی اضافه کرد: استفاده از علم روز در فارم‌ های تحت پوشش شرکت، اولویت قرار دادن سلامت پرسنل و کارگران از طریق همکاری تنگاتنگ با نمایندگان اداره بهداشت، آموزش ‌های علمی به پرسنل و کارگران جهت بالا بردن توان تولید فارم ‌های تحت پوشش و حداقل تلفات در طول دوره رشد از عوامل موفقیت این شرکت مرغداری بوده است.

«مجتبی رسولی» نیز از شرکت نمونه دارای زنجیره یکپارچه تولید و عرضه گوشت مرغ(شرکت سپید ماکیان) با ۷۱سال سن با تحصیلات کارشناسی ارشد از شهرستان رشت به روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی گفت: ظرفیت پرورش مرغ مادر گوشتی، جوجه‌ کشی، پرورش مرغ گوشتی، کارخانه خوراک طیور، کشتارگاه صنعتی طیور را دارا است. وی با توجه به موفقیت خود عنوان کرد: وجود وفاق و همدلی بین پرسنل، استخدام بیش از ۴۰۰ نیروی متخصص و ماهر از کارشناسی تا دکترا، ایجاد اشتغال پایدار برای ۳ هزار و۴۰۰ نفر از جمله شاخص ‌های مهم در رسیدن به این موفقیت هستند.

رسولی اظهار کرد: بزرگترین تولیدکننده مرغ کشور با تولید بیش از یکصد هزار تن گوشت مرغ، معادل ۴ درصد تولید کشور هستم.

وی ترویج قراردادهای مشارکتی تولید مرغ با مرغداران استان‌ های گیلان، مازندران و قزوین همچنین داشتن پروتکل‌ های بهداشتی و قرنطینه ه‌ای از تولید تا عرضه محصول به منظور کنترل و مدیریت بیماری‌ های مسری در منطقه را از جمله شاخص هایی دانست که آنها را رعایت کرده است و گفت: اعمال سیستم جامع مدیریت کیفیت TQM در کلیه واحدهای شرکت بالاخص کشتارگاه ‌ها به منظور ارتقاء بهداشت و کیفیت محصول که موجب افزایش بهداشت و سلامت جامعه و تامین رضایت مشتری می‌ شود زمینه های موفقیت در این را عرصه را برایمان فراهم کرده است.

رسولی در ادامه دارا بودن واحد مدیریت تحقیق و توسعه در کلیه زنجیره‌ های تولید نظیر کارخانه خوراک دام و واحدهای گوشتی، راه‌ اندازی سیستم مدیریت ارتباط با مشتری CRM در راستای خدمات‌ رسانی بهتر به مشتریان و تدوین سند چشم ‌انداز استرتژیک شرکت تا سال ۱۴۰۸ با هدف‌گذاری ۱۰ شرکت برتر خاورمیانه را از جمله امتیازات شرکت مرغداری خود برشمرد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید