Iranian Agriculture News Agency

۹ کشاورز استان‌ تهران در کشور نمونه شدند + معرفی کشاورزان

در سی و چهارمین جشنواره معرفی نمونه های ملی بخش کشاورزی، استان تهران با معرفی 9 کشاورز نمونه حائز رتبه برتر در بین استان‌های کشور شد.

۹ کشاورز استان‌ تهران در کشور نمونه شدند + معرفی کشاورزان

به گزارش خبرنگاران ایانا در استان تهران، بالا بودن کیفیت شیر خام تولیدی و پایین بودن بار میکروبی، تولید محصول متناسب با استانداردهای جهانی، به‌کار گیری توصیه‌های فنی کارشناسان ومحققان، استفاده از تجهیزات و روش‌های نوین در برنامه تولید واعمال مدیریت علمی و فنی در امر پرورش با هدف کاهش خطر پذیری و... از ویژگی‌های فعالیت ۹ کشاورز استان‌ تهران است که در کشور نمونه شدند.

همزمان با سی و چهارمین جشنواره معرفی نمونه‌های ملی بخش کشاورزی که با حضور رییس‌جمهور در مرکز همایش‌های بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران، 9 نمونه بخش کشاورزی استان تهران در شاخص‌های زراعی، باغی، دام، طیور، صنایع کشاورزی، ترویج و تشکل‌ها مورد تقدیر قرار گرفتند.

کوروش سپه‌پور در رشته فعالیت گاودار صنعتی از شهرستان قدس با ظرفیت پرورش 2000 راس دام شیری و استفاده از کادر مجرب و با سابقه در تمامی بخش‌های مدیریتی، فنی و کشاورزی- استفاده از سیستم کامل CIP برای شستشو و ضدعفونی مخازن نگهداری و انتقال شیر خام- افزایش میانگین رکورد تولید شیر در دوسال گذشته- بالا بودن کیفیت شیر خام تولیدی و پایین بودن بار میکروبی نمونه ملی 98کشور شد.

ابوالفضل ایرانشاهی در رشته فعالیت: گلخانه گل و گیاهان  زینتی با فعالیت شاخص تولید محصول متناسب با استاندارد‌های جهانی، تجهیز گلخانه به سیستم اتوماسیون کنترل مرکزی، به‌کارگیری توصیه‌های فنی کارشناسان و محققان، مدیریت بهینه واحد گلخانه هیدرو پونیک رعایت اصول فنی گلخانه در جهت مصرف بهینه انرژی از شهرستان پاکدشت در زمره نمونه‌های کشوری امسال قرار گرفت.

بهروز رضایی از شهرستان ورامین با پرورش و نگهداری 400 قطعه مولد و 2000 قطعه پروار شترمرغ به دلیل ارتباط مستقیم با کارشناسان بخش تحقیقات و اجرا ، استفاده از پوشش بیمه‌ای در واحد تولیدی، انتقال تجارب و توصیه‌های فنی به سایر تولیدکنندگان، شرکت در نمایشگاه‌های داخلی و خارجی عنوان نمونه ملی 98 کشور را اخذ کرد.

بهمن فیلم با تولید 260 تن ماهی قزل‌آلا در هر دوره و استفاده از تجهیزات و روش‌های نوین در برنامه تولید، اعمال مدیریت علمی و فنی در امر پرورش با هدف کاهش خطرپذیری، رعایت نکات بهداشتی در فرآیند تولید و تغذیه، استفاده از دستگاه اکسیژن‌ساز برای ارتقاء کیفی آب، بهره‌گیری از نتایج تحقیقاتی و دانشگاهی در مزرعه از دیگر کشاورزان استان تهران است که به‌عنوان نمونه ملی سال 98 معرفی شد.

صمد ابراهیمی، تولیدکننده نمونه سیب درختی با تولید بالای سیب درختی در هکتار و مدیریت تلفیقی آفات، بیماری‌ها و علف‌های هرز، استفاده از پایه‌های رویشی و ارقام اصلاح شده جدید، مدیریت بهینه کف باغ و رعایت اصول بهداشتی و زیست محیطی، شرکت در برنامه‌های سایت الگویی سیب درختی، مدیریت صحیح تغذیه و مصرف بهینه عناصر بر اساس نتایج آنالیز و توصیه‌های کارشناسی از شهرستان دماوند عنوان نمونه‌های کشوری سال 98 را کسب کرد.

علی سلطانی، فعال زنبورداری، با تولید  2 تن عسل از تعداد 1000 کلنی در سال و رعایت ضوابط و مقررات بهداشت کلنی‌ها، رعایت برنامه کوچ زنبورستان، تولید محصولات متفاوت زنبورعسل با رعایت موازین فنی و بهداشتی، تعامل و همکاری مستمر با دستگاه‌های اجرایی و تحقیقاتی، حذف داروهای شیمیایی و آنتی بیوتیک‌ها در زنبورستان، نمونه ملی کشور در سال جاری شد.

محمود حضرتی با تولید 250 تن گوجه فرنگی نشایی در هکتار و تغذیه بهینه گیاهی، استفاده از سیستم آبیاری نوار تیپ، بهره‌گیری از تجارب خبرگان کشاورزی و توصیه‌های فنی کارشناسان، برداشت به موقع و تولید محصول مناسب و با کیفیت، استفاده از بذور مناسب در ملارد عنوان کشاورز نمونه ملی امسال کشور را اخذ کرد.

نیما سیاح، پرورش‌دهنده بزشیری با پرورش 4200 راس بز شیری نژاد سانن و آلپاین و مدیریت مناسب کنترل بیماری‌های واگیردار، بهبود مدیریت و کاهش هزینه‌های خوراک مصرفی گله، واکسیناسیون گله بر اساس دستورالعمل‌های دامپزشکی، رعایت کامل اصول بهداشتی و فنی به‌منظور افزایش راندمان گله در فیروزکوه ازجمله نمونه‌های برتر کشوری سال 98 در بخش کشاورزی بود.

یداله کشاورز در رشته فعالیت اتحادیه شرکت های تعاونی روستایی هم با ارائه خدمات به اعضای شرکت‌های تعاونی روستایی و تهیه وتوزیع میوه شب عید، خرید محصولات کشاورزی، خرید و توزیع نهاده‌های کشاورزی (کود، بذر و...) از شهرستان تهران عنوان نمونه برتر کشور در بخش کشاورزی را در سال 98 اخذ کرد.

گفتنی است ۱۶۶ کشاورز نمونه و پیشرو در کشور همزمان با سی و چهارمین دوره انتخاب و معرفی نمونه‌های ملی بخش کشاورزی با حضور «حسن روحانی» رییس جمهوری و سرپرست وزارت جهاد کشاورزی، معاونین، مدیران کل، روسای سازمان‌ها و کارشناسان و محققان بخش کشاورزی و کشاورزان تقدیر شدند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید