Iranian Agriculture News Agency

شاخص پوشش بیمه روستایی خراسان شمالی بیش از میانگین کشور است

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهادکشاورزی خراسان شمالی گفت: شاخص پوشش بیمه روستایی و عشایری این استان ۸۶۳ هزار نفری ۲۷ درصد است که ۲ درصد بیشتر از میانگین کشوری است.

به گزارش خبرنگار ایانا در استان خراسان شمالی، معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهادکشاورزی خراسان شمالی گفت: شاخص پوشش بیمه روستایی و عشایری این استان ۸۶۳ هزار نفری ۲۷ درصد است که ۲ درصد بیشتر از میانگین کشوری است.

علی بهنام فر گفت: هم اکنون بیش از ۸۲ هزار بهره‌بردار در بخش کشاورزی استان فعالیت می کنند که ۸۰ درصد از این تعداد ساکن در روستا و مابقی غیرساکن هستند.

وی افزود: طبق این آمار ۷۳ درصد بهره‌برداران بخش کشاورزی استان بیمه هیچ صندوقی نیستند.

وی اظهار کرد: تلاش می شود با همکاری صندوق بیمه روستایی و عشایری و همچنین سازمان ها و ارگان های مربوط شاخص بیمه روستایی در این استان  را تا پایان سال جاری به ۸۰ درصد برسانیم.

بهنام فر افزود: ارائه خدمات بیمه اجتماعی به کاهش فقر، بهبود زیر ساخت های اقتصادی و در نتیجه توسعه اقتصادی و اجتماعی بخش کشاورزی، روستایی و عشایر می انجامد، در این راستا دولت مصمم است تا با رویکرد گسترش بیمه های اجتماعی به منظور کاهش فاصله طبقاتی جمعیت روستایی و شهری، کاهش محرومیت و گسترش عدالت اجتماعی گام های موثرتری بردارد.  

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید