Iranian Agriculture News Agency

هشدار؛

تاکداران خراسان شمالی برای بیمه باغ‌ها عجله کنند

معاون خدمات بیمه‌ای بانک کشاورزی خراسان شمالی گفت: تاکداران برای استفاده از مزایای بیمه فراگیر تاکستان‌ها، عجله کنند زیرا دولت در این طرح، سهم بسیار زیادی از حق بیمه را پرداخت می‌کند.

تاکداران خراسان شمالی برای بیمه باغ‌ها عجله کنند

به گزارش خبرنگار ایانا در خراسان شمالی، معاون خدمات بیمه‌ای بانک کشاورزی خراسان شمالی گفت: تاکداران برای استفاده از مزایای بیمه فراگیر تاکستان‌ها، عجله کنند زیرا دولت در این طرح، سهم بسیار زیادی از حق بیمه را پرداخت می‌کند.

هادی اسعدی اظهار کرد: استانداری ۲۰ میلیارد ریال برای اجرای طرح بیمه فراگیر تاکستان های استان اعتبار اختصاص داده است که بخشی از این میزان هزینه شده و اکنون سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال هنوز صرف نشده است.

وی افزود: پارسال با حمایت استانداری، ۲ هزار و ۶۶۹ هکتار از تاکستان های آبی و سه هزار و ۱۰ هکتار تاکستان دیم استان به صورت رایگان بیمه شد.

اسعدی گفت: حق بیمه هر هکتار از باغ های انگور آبی، سه میلیون و ۵۰۰ هزار ریال است که در طرح بیمه فراگیر، تاکدار تنها ۲۰۰ هزار ریال از این رقم را پرداخت می کند و مابقی آن از محل اعتبار استانداری تامین می شود.

وی با بیان اینکه در طرح بیمه فراگیر تاکستان ها، سهم تاکدار در پرداخت حق بیمه تاکستان های دیم، صفر است افزود: البته قرار بود ۵۰ هزار ریال از هزینه دو میلیون و ۶۰۰ هزار ریالی حق بیمه تاکستان های دیم از باغدار گرفته شود اما شرکت های صندوق بیمه کشاورزی استان اعلام کردند همین میزان اندک هم از کشاورز دریافت نمی شود.

وی افزود: هر تاکدار تنها یک مرتبه می تواند از مزایای طرح بیمه فراگیر تاکستان استفاده کند و باغداران جامانده از این طرح می توانند امسال نسبت به بیمه خود با استفاده از این طرح اقدام کنند.

معاون خدمات بیمه‌ای بانک کشاورزی خراسان شمالی خاطرنشان کرد: در سال زراعی جاری، تا کنون برای هزار و ۱۰۰ هکتار تاکستان استان اقدام شده است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید