Iranian Agriculture News Agency

رئیس جهاد کشاورزی فارس:

سطح سبز 100 درصدی بزرگترین مزرعه کلزای فارس

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس گفت: مزرعه 106 هکتاری کلزای این استان از سطح سبز 100 درصدی برخوردار است.

سطح سبز 100 درصدی بزرگترین مزرعه کلزای فارس

به گزارش خبرنگار ایانا در استان فارس، محمد مهدی قاسمی در بازدید از بزرگترین مزرعه کلزای یکپارچه استان فارس واقع در شهرستان قیروکارزین تصریح کرد: این مزرعه به صورت مکانیزه و با بذر اصلاح شده هایولا 50 کاشته شده است.

به گفته وی؛ این مزرعه با استفاده از آب رودخانه آبیاری می شود که با توجه به بارندگی خوب منطقه تاکنون آبیاری در آن انجام نشده است.

قاسمی با اشاره به همت کشاورز در کاشت کلزا در این سطح وسیع، افزود: وظیفه ما هدایت، حمایت و نظارت برمزارع کلزا و به طور خاص این مزرعه است و حتما کارشناسان ما مشاوره های لازم را به کشاورز خواهند داد که  بتوانیم نتیجه خوبی را از این کشت داشته باشیم.

قاسمی با بیان اینکه کلزا بیشترین درصد روغن را در میان دانه های روغنی دارد، تصریح کرد: با توجه به عزم کشور در خود اتکایی در تولید روغن، افزایش سطح زیر کشت این محصول به طور ویژه در سنوات اخیر در دستور کار وزارت جهاد کشاورزی قرار گرفته است.

این مقام مسئول ابراز کرد: کاشت کلزا علاوه بر تامین روغن به دلیل کمک به پایداری تولید گندم به عنوان یک محصول استراتژیک، در الگوی کشت قرار دارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس گفت: در سنوات اخیر شاهد عملکرد بالای هشت تن کلزا در این استان بودیم که از رکوردهای جهانی بوده است.

وی با بیان اینکه با اقدامات علمی و فنی می توان شاهد افزایش عملکرد کلزا بود، افزود: قطعا می تواند به عنوان یک محصول جایگزین و درآمد زا برای کشاورزان مطرح باشد.

قاسمی اظهار کرد: بزرگترین کلزای استان فارس به مساحت ۱۰۶ هکتار در پارسل شماره ۱۳ بخش افزر از توابع شهرستان قیر وکارزین قرار دارد، سطح تعهد کاشت کلزا در این پارسل ۱۶۰ هکتار بود که سطح اجرایی  به 177 هکتار رسید، مدیر این پارسل محمد بهمنی که تلاش وی به منظور تحقق سطح ابلاغی کاشت کلزا قابل تقدیر است.

در بازدید رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس از بزرگترین مزرعه کلزای استان فارس، علی محمد کریمی فرماندار شهرستان قیروکارزین و جمعی از مسئولین استانی و شهرستانی نیز حضور داشتند.

 

 

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید