Iranian Agriculture News Agency

چنگلوایی تاکید کرد:

اهمیت اخذ مجوز صادرات دام و مدیریت واردات برای رفع مشکلات دامداران

با حضور رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان جلسه وضعیت صنعت دامپروری و تنظیم نظام عرضه و تقاضای آن در استان برگزار شد.

اهمیت اخذ مجوز صادرات دام و مدیریت واردات برای رفع مشکلات دامداران

به گزارش خبرنگار ایانا از خوزستان، کیخسرو چنگلوایی رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان در جلسه بررسی وضعیت صنعت دامپروری و تنظیم نظام عرضه و تقاضای آن در استان که با حضور اتحادیه دامداران و تعدادی از تعاونی های دامداری شهرستان ها برگزار شد گفت: این جلسه با محوریت بررسی تنظیم قیمت دام در آینده و تعیین تکلیف و بررسی راهکارهایی برای ساماندهی وضعیت دامداری‌ها برگزار شده است.

وی در ادامه بر برگزاری جلسات و همچنین تدوین تقویم منظم جهت ارتباط هر چه بهتر و پویا با دامداران تاکید کرد و افزود: از نکات مهمی که در راستای مرتفع کردن مشکلات دامداران بسیار مهم است می‌توان به اخذ مجوز صادرات دام و مدیریت واردات اشاره کرد.

چنگلوایی در ادامه تصریح کرد: باید مشکلات دامداران استان در زمینه توزیع نهاده‌ها شناسایی و پیگیری شود و در این راستا برای حل مشکلات شیوه‌نامه تنظیم شود.

عالی‌ترین مقام سازمان جهاد کشاورزی خوزستان افزود: باید وضعیت سبوس را به عنوان متولی تولید به صورت جدی پیگیری و میزان تولید و تحویل آن را به دامداران بررسی نماییم.

وی بر پیگیری مشکلاتی که دامداران استان با بانک‌ها دارند تاکید کرد و گفت: به زودی جلسه‌ای برای بررسی این موضوع با بانک کشاورزی استان برگزار خواهد شد.

چنگلوایی همچنین اظهار کرد: از موارد دیگری که باید مورد پیگیری مجدانه قرار گیرد تسریع در ورود جو و ذرت به سامانه بازارگاه است.

در پایان این جلسه برخی از مدیران عامل تعاونی‌های دامدارای شهرستان‌ها به بیان مشکلات و نقطه نظرات خود در این زمینه پرداختند و  مقرر گردید پنج شنبه آتی این جلسه با حضور تعداد دیگری از تعاونی ها مجدداً تشکیل شود.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید