Iranian Agriculture News Agency

رییس سازمان جهادکشاورزی هرمزگان:

سیلاب 860 میلیارد ریال به بخش کشاورزی شهرستان جاسک خسارت زد

رییس سازمان جهادکشاورزی هرمزگان گفت: خسارت سیل به بخش کشاورزی شهرستان جاسک 860 میلیارد ریال است.

سیلاب 860 میلیارد ریال به بخش کشاورزی شهرستان جاسک خسارت زد

به گزارش خبرنگار ایانا از هرمزگان، علی باقرزاده همائی که به منظور بازدید میدانی از روستاها و مناطق سیل زده به شهرستان جاسک سفر کرده بود، در خصوص میزان خسارت سیل به بخش کشاورزی این منطقه اظهار کرد: خسارت سیل به بخش کشاورزی شهرستان جاسک بالغ بر 860 میلیارد ریال می باشد.

وی با بیان اینکه عمق فاجعه در مناطق سیل زده شرق هرمزگان بسیار زیاد است، افزود: زمین‌های کشاورزی و دام‌ها نیز در مناطق سیل زده به زیر آب و گل و لای رفته و خسارت زیادی دیده اند.

رییس سازمان جهادکشاورزی هرمزگان همچنین ابراز داشت: خسارت‌هایی به اراضی زراعی آبی، اراضی باغی ، دام سبک، دامداری روستایی ، ایستگاه پمپاژ، چاه ، ماشین آلات و ادوات کشاورزی، جاده بین مزارع، اراضی تحت آبیاری تحت فشار، تاسیسات انتقال آب با لوله، بندها و سازه های آبخیزداری وارد شده است.

باقرزاده همائی با بیان اینکه به دنبال طغیان رودخانه گابریک در شهرستان جاسک هفت تا هشت روستا کاملا خسارت دیده است، گفت:خانه‌ها و زمین های کشاورزی این مناطق زیر آب رفته و به علت حجم زیاد گل و لای امکان رفت و آمد نیست و اهالی این روستا‌ها جابجا و اسکان اضطراری داده شده اند.

وی حجم خسارت اراضی زراعی آبی و اراضی باغی منطقه سیل زده جاسک را بالغ بر 3 هزار و 200 هکتار اعلام داشت و افزود: در مجموع 525 میلیارد ریال به اراضی زراعی آبی و اراضی زراعی باغی این شهرستان خسارت وارد شده است.

این مسوول در ادامه با بیان اینکه یک هزار و 520 راس دام سبک این منطقه تلف شده که 22 میلیارد و 650 میلیون ریال به حوزه دام سبک شهرستان جاسک خسارت وارد گردیده است، خاطرنشان ساخت:همچنین به تعداد 80 واحد دامداری روستایی با مبلغ 6 میلیارد و 500 میلیون ریال نیز خسارت وارد شده است.

باقرزاده همچنین خسارت وارده به تعداد 2 ایستگاه پمپاژ را 6 میلیارد ریال اعلام داشت و افزود: 170 حلقه چاه به مبلغ 25 میلیارد و 500 میلیون ریال نیز خسارت دیده است.

وی با اشاره به اینکه 50کیلومتر جاده بین مزارع در شهرستان جاسک از بین رفته است، اظهار داشت:مبلغ 12 میلیارد و 500 میلیون ریال بخش ارتباطی بین مزارع شهرستان جاسک خسارت دیده است.

رییس سازمان جهادکشاورزی هرمزگان حجم خسارت به 1500 هکتار اراضی با آبیاری تحت فشار منطقه را مبلغ 12 میلیارد و 500 میلیون ریال اعلام داشت.

باقرزاده با بیان اینکه به تعداد 60 بند و سازه آبخیزداری در شهرستان جاسک نیز بالغ بر 16 میلیارد و 350 میلیون ریال خسارت وارد شده است، خاطرنشان کرد: 10 کیلومتر تاسیسات انتقال آب با لوله به مبلغ 5 میلیارد ریال نیزخسارت دیده است.

به گفته وی، به تعداد 2 دستگاه ماشین آلات و ادوات کشاورزی شهرستان جاسک به مبلغ 15 میلیارد و 500 میلیون ریال خسارت وارد شده است.

انتهای پیام/

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید