Iranian Agriculture News Agency

مدیر جهادکشاورزی شهرستان:

بررسی طرح‌های تأمین آب شهرستان کوهرنگ

مدیر جهاد کشاورزی کوهرنگ گفت: برای بهره برداری از طرح‌های عمومی تأمین آب و آبیاری تحت فشار این شهرستان از بخش خصوصی کمک گرفته شود.

بررسی طرح‌های تأمین آب شهرستان کوهرنگ

به گزارش خبرنگار ایانا در استان چهارمحال و بختیاری، مسلم پرویزی مدیر جهاد کشاورزی کوهرنگ در نشست ستاد رفع موانع تولید اظهار داشت: با توجه به عدم تخصیص مناسب به طرح‌های تأمین آب مقرر شد جهت بهره برداری از طرح‌های عمومی تأمین آب و آبیاری تحت فشار شهرستان از جمله طرح‌های دزک، باغ الکی، سیاوش آباد، مالک آباد و کوانگ به مساحت ۹۰۰ هکتار از بخش خصوصی کمک گرفته شود.

او افزود: در این طرح‌ها در صورت توافق کشاورزان، بخش خصوصی به کمک جهاد کشاورزی به اجرای تأمین آب و شبکه آبیاری تحت فشار اقدام می‌کند و در مقابل به مدت چند سال طبق قرارداد از زمین بهره برداری خواهد کرد.

پرویزی اضافه کرد: با توجه به کم آب شدن چشمه‌های کشاورزی در اثر حفر تونل سوم مطالعات صورت گرفته در آب و خاک استان در اختیار مدیریت قرار گیرد و سایر مطالعات تکمیلی نیز تا حصول نتیجه ادامه یابد.

کوهرنگ از شهرستان‌های ۹ گانه چهارمحال و بختیاری می‌باشد که مرکز آن (شهر چلگرد) در فاصله ۸۵ کیلومتری شهرکرد مرکز استان قرار دارد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید