Iranian Agriculture News Agency

اکبری پیش بینی کرد:

صرفه جویی 30 درصدی مصرف آب با افزایش مواد آلی خاک

معاون امور آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی گفت: اگر بتوانیم سالانه یک دهم درصد به مواد آلی خاک اضافه کنیم، در ۱۰ سال آینده می‌توانیم ۳۰ تا ۴۰ درصد در مصرف آب صرفه جویی کرده و ضریب تولید را هم افزایش دهیم.

صرفه جویی 30 درصدی مصرف آب با افزایش مواد آلی خاک

به گزارش خبرنگار ایانا، علیمراد اکبری معاون امور آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی در جلسه هم‌اندیشی مدیران ستادی و استانی امور آب و خاک، اظهار کرد: بنا به دستور و ابلاغ ارسال شده به استانها ظرفیتی را به عنوان مشاور راهبردی ایجاد کردیم که اگر استان ها نتوانید از این ظرفیت استفاده کنند، کار در استان‌ها سخت می شود.

وی افزود: ظرفیت جذب نیرو وجود دارد و مشاور راهبردی یک ضرورت برای بخش آب و خاک است.

اکبری در رابطه با کارگروه سازگاری با کم آبی اذعان کرد: با وزارت نیرو در کارگروه سازگاری با کم آبی یک دستورالعمل در حال تدوین داریم که به زودی ابلاغ خواهد شد.

وی افزود: تنها بر سر برخی مسائل با وزارت نیرو به تفاهم نرسیدیم که در صورت حل مشکل و رفع موانع، دستورالعمل تکمیل می شود.

معاون امور آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی تصریح کرد: ما یک سند بهره وری آب را با اتاق بازرگانی امضا کردیم که پایه و اساس بحث بهره وری آب در آینده خواهد شد و تمام تلاش های استان‌ها باید در بحث آب، در مفاد این سند خود را نشان دهد.

اکبری تاکید کرد: مدیریت آب در گرو مدیریت خاک است و اگر خاک را مدیریت نکنید، نمی‌توانید آب را مدیریت کنید، همچنین مقام معظم رهبری هم بر روی مسئله خاک و اهمیت آن تاکید بسیار دارند.

وی افزود: اگر بتوانیم سالانه یک دهم درصد به مواد آلی خاک اضافه کنیم، در ۱۰ سال آینده می‌توانیم ۳۰ تا ۴۰ درصد در مصرف آب صرفه جویی کرده و ضریب تولید را هم افزایش دهیم.

معاون امور آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی خاطرنشان کرد: ۸۸ درصد از اعتبارات وزارت جهاد کشاورزی مربوط به بخش آب و خاک است و باید برای بخش‌های فنی آب و خاک هم اعتبار در نظر گرفته شود.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید