Iranian Agriculture News Agency

مدیرکل امور عشایر چهارمحال و بختیاری خبر داد

توجه به آموزش عشایر نیازمند همت بیشتری است

مدیرکل امور عشایر استان با اعلام این خبر گفت : رسیدگی به امور عشایر باید به طور همه جانبه دیده شود و توجه به آموزش و امور فرهنگی این قشر پرتلاش کشور نیازمند همت بیشتری است

توجه به آموزش عشایر نیازمند همت بیشتری است

به گزارش خبرنگار ایانا در استان چهارمحال و بختیاری، مدیرکل امور عشایر استان با اعلام این خبر گفت : رسیدگی به امور عشایر باید به طور همه جانبه دیده شود و توجه به آموزش و امور فرهنگی این قشر پرتلاش کشور نیازمند همت بیشتری است.
یحیی حسین پور افزود: طبق قانون باید سهم عشایر از اعتبارات هر دستگاه بصورت کاملا مشخص با نظارت سازمان برنامه و بودجه تفکیک و جهت این جامعه مولد و پرتلاش هزینه شود.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری نیز در این جلسه ضمن تأکید بر استفاده کلیه دستگاههای اجرایی از تمام ظرفیت خود برای خدمات رسانی به عشایر اظهار داشت: ضروری است نقاط مستعد جهت راه اندازی کتابخانه های سیار عشایری با معرفی اداره کل امور عشایر مکان یابی و توسط دستگاههای مرتبط راه‌اندازی شوند.

وی افزود: با توجه به نقش و جایگاه عشایر به عنوان قشر مولد و تأثیرگذار در اقتصاد جامعه ، باید از ظرفیت صنایع استان جهت افزایش سرانه فرهنگی و اشتغال عشایر استفاده شود.

بررسی واظهار نظر در مورد طرحهای کوتاه مدت و بلند مدت جهت حل مسائل و تنگناهای سیاسی و اجتماعی عشایر، تهیه و ارائه پیشنهادات لازم جهت توسعه و رشد فرهنگ اسلامی و اصیل عشایر در مناطق عشایری و بررسی و ارائه طریق در جهت حل مسائل آموزش و پرورش عشایر از طریق پیشنهاد تشکیلات متناسب با زندگی کوچ نشینی و سوادآموزی در بین عشایر از مهمترین مسائل مطرح شده در این جلسه بود.

لازم به ذکر است جلسه کمیسیون سیاسی اجتماعی شورای عشایر استان روز گذشته به ریاست مدیرکل امور اجتماعی استانداری و سایر اعضاء در محل سالن جلسات استانداری برگزار شد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید