Iranian Agriculture News Agency

197 هزار هکتار سطح زیر کشت سالانه محصولات علوفه‌ای در خراسان رضوی

با توجه به اینکه خراسان رضوی یکی ازقطب های تولید گوشت کشورمی باشد نیازبه تولید محصولات علوفه ای درالگوی کشت ضروری است.

197 هزار هکتار سطح زیر کشت سالانه محصولات علوفه‌ای در خراسان رضوی

به گزاری خبرنگار ایانا در استان خراسان رضوی، مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی با بیان این مطلب اظهار کرد: سطح زیر کشت سالانه محصولات علوفه ای استان حدود 197 هزار هکتار می باشد که از از این سطح یک میلیون و 750   هزار تن علوفه تولید می‌شود.

علیرضا نیکپور افزود: بیشترین سطح زیر کشت محصولات علوفه ای را جو ،یونجه و ذرت علوفه ای تشکیل می دهد.

وی ادامه داد: میزان تولید علوفه استان را با احتساب علوفه استحصالی ازمراتع و سایر منابع تامین علوفه  5 میلیون و 282 هزار تن است.

وی گفت: تبدیل دیم‌زارهای کم بازده و اراضی آیش به کشت محصولات علو فه ایی جدید  یکی برنامه وسیاستهای تولیدمحصولات علوفه ای در استان است که هدف از اجرای این طرح تولید علوفه مورد نیاز استان وجلوگیری از فرسایش خاک وآب وسوق دادن کشاورزی دیم استان به سوی کشاورزی پایدار است.

وی اضافه کرد: در این راستا درسال زراعی 99-98 میزان  6 هزار و 500  کیلو گرم  بذر ماشک و خلر در استان تامین و توزیع  گردید  تا ضمن تولید علوفه در تناوب با محصولات دیگر به صورت حفاظتی کشت شود.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی بیان کرد: ترویج کشت مخلوط لگوم با غله در مزارع کشاورزان و دامداران در فصل کشت پاییزه (نخود علوفه‌ای با تریتیکاله و جو ) و کشت بهاره (آفتابگردان با ذرت علوفه ای ) از دیگر برنامه برای تولید علوفه در استان است.

علیرضا نیکپور عنوان کرد: همچنین کاهش سطح زیر کشت یونجه و جایگزین با محصولات کم آب طلب و استفاده از سایر محصولات علوفه ایی نظیر خارشتر در مناطق مستعد ، از سیاستهای موردپیگیری تولید علوفه در خراسان رضوی است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید