Iranian Agriculture News Agency

رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی :

دانش و مهارت از ملزومات پیشرفت بخش کشاورزی است

شورای تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی خراسان رضوی با حضور اورانی، رئیس سازمان جهاد کشاورزی، اقنوم رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی خراسان رضوی ، کشاورز، معاون پژوهش، فناوری و انتقال یافته ها، مدیران ستادی و مشاورین، در محل سالن جلسات سازمان جهاد کشاورزی برگزار شد.

دانش و مهارت از ملزومات پیشرفت بخش کشاورزی است

به گزاری خبرنگار ایانا در خراسان رضوی رئیس سازمان جهاد کشاورزی در این نشست با اشاره به اینکه دانش و مهارت از ملزومات پیشرفت بخش کشاورزی است، گفت: این روزها با مشکلات متعددی از قبیل کم آبی، کاهش ماده آلی خاک، عدم توسعه مکانیزاسیون و سایر موارد روبرو هستیم.

وی گفت: استان خراسان رضوی از معدود استان هایی است که دارای نیروی متخصص و کارشناسی فراوانی است که با کمک  و سازماندهی این نیروی انسانی می توانیم  بر همه مشکلات غلبه کنیم.

اورانی مشخص کردن مشکلات، استفاده از پتانسیل مرکز تحقیقات و آموزش و مشارکت بخش خصوصی در اجرای طرح ها را درجهت پیشبرد برنامه های شورای تات مهم دانست.

اقنوم در ابتدای نشست ضمن تشکر از اورانی جهت فعال کردن شورای تات، به تشریح و تبیین وظایف شورا، برنامه های ابلاغ شده و همچنین به ارائه اولیه اولویت‌های پژوهشی بر اساس نیاز استان  پرداخت. رئیس مرکز خراسان رضوی همچنین در خصوص ارکان شورا شامل اعضا، دبیرخانه، کمیته‌های تخصصی و سایر موارد را طبق آیین نامه ابلاغی توضیحاتی را ارائه داد.

در ادامه نشست تمامی شرکت‌کنندگان، پیشنهادات و اولویت‌های پژوهشی خود را در زمینه های ریزگردها، تحقیقات تقاضا محور، توسعه کاربردی گلخانه‌ها، توسعه و ساخت ماشین آلات جدید، مبارزه با آفات، تهیه برش استانی نیازهای پژوهشی استان و غیره را ارائه دادند. همچنین مقرر شد جلسات به صورت منظم و با استقرار دبیرخانه دائمی پیگیری شود.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید