Iranian Agriculture News Agency

تجلیل از ۴ تولیدکننده نمونه بخش کشاورزی چهارمحال و بختیاری

چهار تولیدکننده نمونه چهارمحال و بختیاری در سی و چهارمین دوره تجلیل از تولیدکنندگان نمونه بخش کشاورزی تجلیل شدند.

تجلیل از ۴ تولیدکننده نمونه بخش کشاورزی چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرنگار ایانا در استان چهارمحال و بختیاری، ذبیح‌الله غریب، رئیس جهاد کشاورزی استان چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: در سال زراعی ۹۷-۹۸ فعالیت ستاد شناسایی، انتخاب و معرفی تولیدکنندگان برتر براساس روال هر ساله خود از شروع فصل زراعی آغاز شد و ستادهای شهرستانی، استانی و مرکزی برحسب وظیفه‌ خود به شناسایی و ثبت‌نام داوطلبان تولیدات برتر در سطوح و رشته‌های مختلف اقدام کردند. 

وی افزود: وزارت جهاد کشاورزی محور خود را بر اساس الگوسازی قرار داده و از کشاورزران پیشرو، خلاق وشرکت‌های دانش‌بنیان در عرصه‌های مختلف اعم از تولیدات زراعی تجلیل می‌کند. 

غریب گفت: کیفیت تولیدات بخش کشاورزی از معیارهای انتخاب کشاورزان نمونه کشوری است. 

رئیس جهاد کشاورزی استان گفت: تا قبل از سال ۹۰ بیشتر معیارها در محور میزان تولید بوده است، اما به دلیل اینکه با شرایط خشکسالی مواجه هستیم میزان بهره‌وری آب، تغییرالگوی کشت و تولید محصولات مقاوم در برابر خشکی و خشکسالی به عنوان شاخص‌های مهم در انتخاب تولید کننده نمونه کشاورزی محسوب می‌شوند. 

وی استفاده از آخرین تکنولوژی‌های علمی، استفاده از بهترین روش‌های آبیاری، تولید محصولات و با ‌کیفیت، تولید محصولات صادرات‌محور و ارز آور و زنجیره‌های تولید از پارامترهای مهم علمی در شاخص‌های وزارت جهاد کشاورزی هستند. 

غریب اضافه کرد: تا پیش از سال ۹۵ هیچ تولید کننده نمونه در سطح ملی در چهارمحال و بختیاری وجود نداشت و در سال ۹۶، ۳ تولید کننده نمونه، در سال ۹۷ یک تولید کننده نمونه و در سال جاری تولید کننده نمونه کشوری در سطح استان به ۴ نفر ارتقا پیدا کرد. 

وی گفت: امروز در سی و چهارمین دوره تجلیل از تولیدکنندگان نمونه بخش کشاورزی از وحید یداللهی پرورش‌دهنده ماهیان سردآبی(قزل‌آلای رنگین کمان)، امین مالکی تولید کننده خوراک آبزیان، امیرحسین شجاعی پرورش‌دهنده ماهیان سردآبی در قفس و نعمت‌الله اسدی به عنوان مرتع دار نمونه تجلیل شد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید