Iranian Agriculture News Agency

نمونه ملی بخش کشاورزی اعلام کرد:

تولید سالانه یک میلیون نهال پایه از طریق کشت بافت در آذربایجان غربی

تولیدکننده نمونه نهال باغی از طریق کشت بافت از استان آذربایجان غربی گفت: در حال حاضر تولید یک‌میلیون نهال پایه در طول یک سال را انجام می‌دهیم.

تولید سالانه یک میلیون نهال پایه از طریق کشت بافت در آذربایجان غربی

رحمان نصیری تولیدکننده نمونه نهال باغی از طریق کشت بافت از استان آذربایجان غربی در گفتگو با خبرنگار ایانا گفت: در حال حاضر حداقل تولید یک‌میلیون نهال پایه در طول یک سال را انجام می‌دهیم.

وی بابیان اینکه در نظر داریم میزان تولید نهال پایه از طریق کشت بافت را به ۵ میلیون افزایش دهیم، افزود: در حال حاضر تولید پایه، نهال در حال انجام است و به سمت تولید نهال میوه و صنایع تبدیلی در حال حرکت هستیم.

نصیری با تأکید بر اینکه باید به سمت تولید نهال از طریق کشت بافت پیش برویم، ادامه داد: در حال حاضر داشتن خاک و آب مناسب به‌تنهایی کافی نیست و باید بتوانیم از نهال سالم برای تولید استفاده کنیم.

وی با اشاره به اینکه برخی کشورها تقاضای صادرات نهال رادارند، تصریح کرد: در حال حاضر ۶۰۰ هزار نهال به کشورهای همسایه در طول یک سال صادر کرده‌ایم.

این کشاورز نمونه با بیان اینکه کشورهای افغانستان، قزاقستان و عراق خواهان نهال کشورمان هستند، ادامه داد: در حال حاضر صادرات نهال با استفاده از فناوری کشت بافت انجام می‌شود اما ظرفیت بیشتری در این بخش وجود دارد که باید برای آن بسترسازی شود.

وی در پایان گفت: خوشبختانه با لطف خدا و پشتیبانی معاونت باغبانی وزارت جهاد کشاورزی در سال تولید ملی شاهد رشد استفاده از فناوری کشت بافت بوده‌ایم.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید