Iranian Agriculture News Agency

21واحد تولیدی بخش کشاوری به بهره برداری رسید

در نه ماهه سالجاری تعداد 21 واحد تولیدی در زمینه صنایع تبدیلی و تکمیلی بخش کشاورزی در استان بوشهر با اشتغال 210 نفر به بهره برداری رسیده است.

21واحد تولیدی بخش کشاوری به بهره برداری رسید

به گزارش خبرنگار ایانا در استان بوشهر، مدیر صنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: در راستای ایجاد و توسعه صنایع تبدیلی در استان از ابتدای سال جاری تا کنون 21 واحد تولیدی در بخش کشاورزی به بهره برداری رسیده است.

مصطفی قلی پور افزود: میزان سرمایه گذاری انجام شده از این واحد ها 479200 میلیون ریال و اشتغال ایجاد شده در این واحدها 210 نفر می باشد.

قلی پور اظهار کرد: ظرفیت اسمی این واحدهای تولیدی 36800 تن بوده که قابلیت جذب 42940 تن ماده خام کشاورزی را دارند.

وی گفت: واحدهای به بهره برداری رسیده در زمینه صنایع تبدیلی باغی به ویژه سردخانه نگهداری محصولات خرما، زراعی، دام و طیور و شیلات بوده که براساس نیاز استان برنامه ریزی و به تولید رسیده اند.

مدیر صنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر بیان نمود: مشکلات ایجاد و توسعه صنایع تبدیلی در استان بوشهر، نابسامانی بازارهای هدف با توجه به تحریم های اقتصادی ،کمبود کانتینرهای یخچالدار جهت صادرات و حمل و نقل محصولات شیلاتی تولیدی، نوسانات نرخ ارز و بالا بودن نرخ سود تسهیلات بانکی اختصاصی به این گونه صنایع می باشد.

وی در پایان افزود: سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر، آماده پذیرش درخواست های متقاضیان دریافت امر سرمایه گذاری در زمینه صنایع اولویت دار بوده و علیرغم مشکلات موجود با تمام توان در این راه گام خواهد برداشت.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید