Iranian Agriculture News Agency

کیخسرو چنگلوایی عنوان کرد:

اجرای 14 سایت الگویی دامپروری در استان

رییس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان ضمن اشاره به 14 سایت الگویی دامپروری گفت: این سایت‌ها با هدف بهداشت و تغذیه دام و افزایش تولیدات دامی در استان اجرا می‌شود.

اجرای 14 سایت الگویی دامپروری در استان

به گزارش خبرنگار ایانا از خوزستان، کیخسرو چنگلوایی رییس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان در جلسه شورای تات که در این سازمان برگزار شد گفت: هدف از اجرای سایت‌های الگویی در استان ارتقاء دانش فنی، افزایش عملکرد، بهره‌وری آب و الگوی کشت است.

وی توانمندسازی کشاورزان را یکی از نتایج مهم این سایت‌ها عنوان کرد و افزود: با اجرای این سایت‌ها امکان کشت چند نوع محصول در یک زمین زراعی وجود دارد.

چنگلوایی از اجرای ۱۴ سایت الگوی دامپروری در استان با هدف بهداشت جایگاه دام، تغذیه دام و افزایش تولیدات دامی نیز خبر داد و اظهار داشت: بیش از ۲۰ واحد تابعی برای یک سایت دامی اصلی با مساحت ۱۰ هکتار در نظر گرفته شده که پس از آموزش‌های لازم و نتایج حاصله روش کار در این واحدها اجرا خواهد شد.

در ادامه مدیر پارک علم و فناوری نیز از همکاری مساعد رییس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان جهت حمایت از شرکت‌های تحت پوشش پارک علم و فناوری خبر داد و گفت: شرکت‌های مستقر در پارک علم و فناوری در حوزه‌های مختلفی از جمله پسماند و پساب، خدمات آزمایشگاهی، تولید و ساخت و فرآورده‌های کشاورزی فعالیت می‌کنند.

در پایان این جلسه نیز مقرر شد پارک علم و فناوری رزومه شرکت‌ها را به تفکیک با توجه به تنوع کاری آنها به ویژه در بخش کشاورزی به سازمان ارسال نماید و مدیریت ترویج سازمان نیز زمینه همکاری با بخش خصوصی را با شرکت‌های مذکور به منظور هماهنگی و ارتباط علمی و عملی بیشتر بین سازمان و پارک علم و فناوری فراهم کند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید