Iranian Agriculture News Agency

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان غربی گفت :

لزوم تخصیص مشوق‌های صادراتی برای صادرکنندگان سیب

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان غربی گفت : در راستای افزایش روند صادرات سیب درختی استان از طریق اتحادیه کشورهای اوراسیا ؛ رایزنی های اقتصادی در حال انجام است.

لزوم تخصیص مشوق‌های صادراتی برای صادرکنندگان سیب

به گزارش خبرنگار ایانا در استان آذربایجان غربی، بهنام شهدی در جلسه ساماندهی بازار خرید و فروش سیب درختی استان که با حضور رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی در سالن جلسات ساختمان شماره یک جهاد کشاورزی استان برگزار شد، اظهار کرد: صادرات مناسب سیب یکی از دغدغه های مهم مدیریت استان است و ما تمامی سعی خود را برای رفع موانع صادرات سیب از استان بکار می بریم.

شهدی ، برند سازی، درجه بندی و بسته بندی مناسب سیب را از جمله مهمترین عوامل موثر در بازاریابی و افزایش صادرات سیب استان به کشورهای مختلف عنوان کرد که از متقاضیان راه اندازی واحدهای سورت و بسته بندی که در حد استانداردهای جهانی باشد، با پرداخت تسهیلات اعتباری استقبال و حمایت می کنیم.

وی اظهار امیدواری کرد با مشارکت کارخانه های تولید کنسانتره و باغداران بتوانیم با ایجاد جایگاه های مناسب جمع آوری سیب صنعتی ، ضمن جمع آوری بهداشتی سیب، کیفیت تولید کنسانتره در استان را نیز ارتقا دهیم و برای تولید و ایجاد ارزش افزوده حاصل از صادرات فراورده های سیب از قبیل چیپس، چای و ... برنامه ریزی منسجمی داشته باشیم.

شهدی با بیان اینکه تخصیص به موقع مشوق های صادراتی برای  صادرکنندگان استان ضروری است، اضافه کرد: رفع موانع و تسهیل مشکلات صادرکنندگان سیب استان با هماهنگی تمامی دستگاه های اجرائی استان در دستور کار قرار دارد.

 معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی استاندار آذربایجان غربی افزود: برنامه ریزی برای ساماندهی مراکز خرید کنار جاده‌ها برای سال اینده باید از هم اکنون آغاز شود و این امر بیش از پیش ضرورت دارد.

وی با تاکید بر ضرورت استفاده از یافته های تحقیقاتی به منظور کاهش ریزش سیب زیر درختی در باغات استان، ادامه داد: در این راستا نیاز است با افزایش آگاهی عمومی، جمع آوری سیب صنعتی در سبدهای پلاستیکی جهت حمل به کارخانجات به صورت بهداشتی بین باغداران ترویج و فرهنگ سازی شود.

در ادامه رسول جلیلی رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی نیز در این جلسه با اشاره بر ضرورت به کارگیری شیوه های نوین علمی در اصلاح و جایگزینی باغات سیب درختی استان، گفت : استان با تولید سالانه ۱.۲ میلیون تن سیب درختی دارای رتبه اول کشور در این زمینه می‌باشد؛ ولی از نظر بازار صادرات از سهم اندکی برخوردار است.

وی تاکید کرد: هر گونه فعالیت بدون مجوز عاملان جمع آوری سیب صنعتی در حریم جاده‌ها در سال آینده نیز ممنوع بوده و توسط سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و نیروی انتظامی از این اقدام ممانعت خواهد شد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید